Από το "E-Artemis" αναδημοσιεύουμε το παρακάτω άρθρο:
Νέα προσπάθεια από Lukoil να μπει στην ελληνική αγορά
Στο στόχαστρο του πετρελαϊκού γίγαντα Lukoil μπαίνει ακόμη μία φορά η ελληνική αγορά πετρελαίου. Μετά την περσινή εκδήλωση ενδιαφέροντος για συμμετοχή στο μετοχικό κεφάλαιο της Μότορ Οϊλ, θέμα για το οποίο συνεχίζονται οι επαφές, η ρωσική πετρελαϊκή εταιρεία «ακτινοσκοπεί» εκ νέου την αγορά λιανικής για τον έλεγχο δικτύου διανομής.
Όπως είναι σε θέση να γνωρίζει η «Οικονομία», ήδη βολιδοσκοπήθηκαν 2 ελληνικές εταιρείες εμπορίας, μεσαίου μεγέθους, και από τις παλαιότερες της αγοράς, με ικανοποιητική διασπορά πρατηρίων. Αμφότερες διαθέτουν υποδομές αποθήκευσης και μεταφοράς, που τους προσφέρουν σημαντικά πλεονεκτήματα.
Συζητήσεις
Η μία από αυτές συνεχίζει τις συζητήσεις με τη Lukoil, ενώ η δεύτερη, μετά τις πρώτες διερευνητικές συζητήσεις, δεν θέλησε να δώσει συνέχεια.
Χωρίς να είναι βέβαιο ποια θα είναι η εξέλιξη του εγχειρήματος, καθώς και κατά το παρελθόν υπήρξαν παρόμοιες κινήσεις, δεδομένο είναι ότι η Lukoil επιδιώκει τον έλεγχο μεγάλων ποσοστών στις αγορές της Βαλκανικής, ασκώντας επιθετική εμπορική πολιτική, με ορμητήριο το διυλιστήριο Νεφτοχίμ της Βουλγαρίας το οποίο ελέγχει από το 1999.
Όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, στις περιοχές που την ενδιαφέρουν, όπως Σερβία, Βουλγαρία, Κόσοβο, ΠΓΔΜ, η Λουκόιλ ασκεί εμπορική πολιτική πολύ χαμηλών τιμών. Αξιοποιώντας το διυλιστήριο Νεφτοχίμ στο Μπουργκάς, δυναμικότητας 7 εκατομμυρίων τόνων, και την τεράστια οικονομική της επιφάνεια αναπτύσσει στρατηγική εμπορικής επέκτασης και χτυπά τις τιμές με στόχο την οικονομική εξουθένωση του ανταγωνισμού.
Ηδη τα ΕΛΛ.ΠΕ. παρά το ότι διαθέτουν δικό τους διυλιστήριο στα Σκόπια, αντιμετωπίζουν έντονο ανταγωνισμό από τη Lukoil στη χώρα αυτή, όπως επίσης και στο γειτονικό Κόσοβο. Ταυτόχρονα στις εμπορικές κινήσεις που κάνουν τα ΕΛΛ.ΠΕ. σε Βουλγαρία και Σερβία, και πάλι βρίσκουν συνεχώς μπροστά τους τη Λουκόιλ, με αποτέλεσμα να δυσχεραίνονται οι κινήσεις τους.
Από το 2000
Σύμφωνα εξάλλου με πηγές της αγοράς, η πρόσφατη εμπλοκή με τη διακοπή εξαγωγών καυσίμων της ΟΚΤΑ (θυγατρική των ΕΛΛ.ΠΕ. στα Σκόπια) προς το Κόσοβο δεν αποκλείεται να υποκρύπτει δάκτυλο της Lukoil.
Αναφορικά με το ενδιαφέρον της Lukoil για την ελληνική αγορά, η βολιδοσκόπηση της ξεκίνησε από το 2000, όταν εξαγόρασε το διυλιστήριο της Νεφτοχίμ που μέχρι τότε ανήκε στο βουλγαρικό Δημόσιο.
Τα επόμενα χρόνια το ενδιαφέρον έγινε πολύ πιο συγκεκριμένο μετά και τη συμμαχία που έγινε τότε μεταξύ Lukoil και Λάτση για την είσοδο στο μετοχικό κεφάλαιο των ΕΛΛ.ΠΕ. Ωστόσο οι διαφορετικές επιχειρηματικές στρατηγικές των «συνεταίρων», ο πρωταγωνιστικός ρόλος που ήθελαν οι Ρώσοι, αλλά και οι φόβοι της ελληνικής κυβέρνησης για μεταφορά στη Lukoil του ελέγχου των ΕΛΛ.ΠΕ., ακύρωσαν τη συνεργασία, για να προχωρήσει στη συνέχεια μόνος του ο Λάτσης.
Από τότε, η Λουκόιλ επανέκαμψε πριν από περίπου 1 χρόνο με την εκδήλωση ενδιαφέροντος για είσοδο στο μετοχικό κεφάλαιο της Μότορ Οϊλ, μετά την πώληση των ποσοστών που κατείχε η Αράμκο στον Ομιλο Βαρδινογιάννη. Μέχρι στιγμής οι συζητήσεις καρκινοβατούν, καθώς σύμφωνα με πληφορορίες αναφέρουν ότι η ρωσική πλευρά προτείνει όχι απλώς συμμετοχή στρατηγικού μετόχου, αλλά και έλεγχο του μάνατζμεντ της επιχείρησης, κάτι που δεν αποδέχεται η πλευρά Βαρδινογιάννη.
Τέλος, αναφορικά με την επιμονή της ρωσικής εταιρείας να ελέγξει δίκτυο διανομής, παράγοντες της αγοράς το χαρακτηρίζουν ως πρώτο βήμα για έλεγχο σημαντικού μέρους της αγοράς, προκειμένου να αποκομίσει περισσότερα κέρδη από τη διάθεση της παραγωγής των διυλιστηρίων της στη Βουλγαρία και τη Μαύρη Θάλασσα, λόγω των υψηλότερων περιθωρίων κέρδους που έχει η ελληνική αγορά.
Νέα προσπάθεια από Lukoil να μπει στην ελληνική αγορά
Στο στόχαστρο του πετρελαϊκού γίγαντα Lukoil μπαίνει ακόμη μία φορά η ελληνική αγορά πετρελαίου. Μετά την περσινή εκδήλωση ενδιαφέροντος για συμμετοχή στο μετοχικό κεφάλαιο της Μότορ Οϊλ, θέμα για το οποίο συνεχίζονται οι επαφές, η ρωσική πετρελαϊκή εταιρεία «ακτινοσκοπεί» εκ νέου την αγορά λιανικής για τον έλεγχο δικτύου διανομής.
Όπως είναι σε θέση να γνωρίζει η «Οικονομία», ήδη βολιδοσκοπήθηκαν 2 ελληνικές εταιρείες εμπορίας, μεσαίου μεγέθους, και από τις παλαιότερες της αγοράς, με ικανοποιητική διασπορά πρατηρίων. Αμφότερες διαθέτουν υποδομές αποθήκευσης και μεταφοράς, που τους προσφέρουν σημαντικά πλεονεκτήματα.
Συζητήσεις
Η μία από αυτές συνεχίζει τις συζητήσεις με τη Lukoil, ενώ η δεύτερη, μετά τις πρώτες διερευνητικές συζητήσεις, δεν θέλησε να δώσει συνέχεια.
Χωρίς να είναι βέβαιο ποια θα είναι η εξέλιξη του εγχειρήματος, καθώς και κατά το παρελθόν υπήρξαν παρόμοιες κινήσεις, δεδομένο είναι ότι η Lukoil επιδιώκει τον έλεγχο μεγάλων ποσοστών στις αγορές της Βαλκανικής, ασκώντας επιθετική εμπορική πολιτική, με ορμητήριο το διυλιστήριο Νεφτοχίμ της Βουλγαρίας το οποίο ελέγχει από το 1999.
Όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, στις περιοχές που την ενδιαφέρουν, όπως Σερβία, Βουλγαρία, Κόσοβο, ΠΓΔΜ, η Λουκόιλ ασκεί εμπορική πολιτική πολύ χαμηλών τιμών. Αξιοποιώντας το διυλιστήριο Νεφτοχίμ στο Μπουργκάς, δυναμικότητας 7 εκατομμυρίων τόνων, και την τεράστια οικονομική της επιφάνεια αναπτύσσει στρατηγική εμπορικής επέκτασης και χτυπά τις τιμές με στόχο την οικονομική εξουθένωση του ανταγωνισμού.
Ηδη τα ΕΛΛ.ΠΕ. παρά το ότι διαθέτουν δικό τους διυλιστήριο στα Σκόπια, αντιμετωπίζουν έντονο ανταγωνισμό από τη Lukoil στη χώρα αυτή, όπως επίσης και στο γειτονικό Κόσοβο. Ταυτόχρονα στις εμπορικές κινήσεις που κάνουν τα ΕΛΛ.ΠΕ. σε Βουλγαρία και Σερβία, και πάλι βρίσκουν συνεχώς μπροστά τους τη Λουκόιλ, με αποτέλεσμα να δυσχεραίνονται οι κινήσεις τους.
Από το 2000
Σύμφωνα εξάλλου με πηγές της αγοράς, η πρόσφατη εμπλοκή με τη διακοπή εξαγωγών καυσίμων της ΟΚΤΑ (θυγατρική των ΕΛΛ.ΠΕ. στα Σκόπια) προς το Κόσοβο δεν αποκλείεται να υποκρύπτει δάκτυλο της Lukoil.
Αναφορικά με το ενδιαφέρον της Lukoil για την ελληνική αγορά, η βολιδοσκόπηση της ξεκίνησε από το 2000, όταν εξαγόρασε το διυλιστήριο της Νεφτοχίμ που μέχρι τότε ανήκε στο βουλγαρικό Δημόσιο.
Τα επόμενα χρόνια το ενδιαφέρον έγινε πολύ πιο συγκεκριμένο μετά και τη συμμαχία που έγινε τότε μεταξύ Lukoil και Λάτση για την είσοδο στο μετοχικό κεφάλαιο των ΕΛΛ.ΠΕ. Ωστόσο οι διαφορετικές επιχειρηματικές στρατηγικές των «συνεταίρων», ο πρωταγωνιστικός ρόλος που ήθελαν οι Ρώσοι, αλλά και οι φόβοι της ελληνικής κυβέρνησης για μεταφορά στη Lukoil του ελέγχου των ΕΛΛ.ΠΕ., ακύρωσαν τη συνεργασία, για να προχωρήσει στη συνέχεια μόνος του ο Λάτσης.
Από τότε, η Λουκόιλ επανέκαμψε πριν από περίπου 1 χρόνο με την εκδήλωση ενδιαφέροντος για είσοδο στο μετοχικό κεφάλαιο της Μότορ Οϊλ, μετά την πώληση των ποσοστών που κατείχε η Αράμκο στον Ομιλο Βαρδινογιάννη. Μέχρι στιγμής οι συζητήσεις καρκινοβατούν, καθώς σύμφωνα με πληφορορίες αναφέρουν ότι η ρωσική πλευρά προτείνει όχι απλώς συμμετοχή στρατηγικού μετόχου, αλλά και έλεγχο του μάνατζμεντ της επιχείρησης, κάτι που δεν αποδέχεται η πλευρά Βαρδινογιάννη.
Τέλος, αναφορικά με την επιμονή της ρωσικής εταιρείας να ελέγξει δίκτυο διανομής, παράγοντες της αγοράς το χαρακτηρίζουν ως πρώτο βήμα για έλεγχο σημαντικού μέρους της αγοράς, προκειμένου να αποκομίσει περισσότερα κέρδη από τη διάθεση της παραγωγής των διυλιστηρίων της στη Βουλγαρία και τη Μαύρη Θάλασσα, λόγω των υψηλότερων περιθωρίων κέρδους που έχει η ελληνική αγορά.
1 σχόλιο:
Τι είδους καπιταλισμό βιώνουμε στις μέρες μας;
Ιδιωτικοποιούμε τα κέρδη και κρατικοποιούμε τα χρέη !
Αχ αυτοί οι μάνατζερ με τα ροδαλά τα μαγουλάκια...
Σε περιπέτειες θα μας βάλουν...
Εγώ είχα μείνει στο Διεθνές Συμπόσιο του Κ.Π.Ε.Ε. περί Νεοφιλελευθερισμού το 1981.
Μαύρη είναι η νύχτα στα βουνά...
Δημοσίευση σχολίου