Τετάρτη 30 Απριλίου 2008

Οι επενδύσεις στην ενέργεια μονόδρομος για την ανάπτυξη (Συνέντευξη κ. Ι. Κωστόπουλου)

Αναδημοσιεύουμε την συνέντευξη που παραχώρησε ο κ. Ι. Κωστόπουλος στην εφημερίδα "Το Βήμα" την Μεγ. Παρασκευή 25 Απριλίου 2008:

Ο ενεργειακός τομέας είναι ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος σήμερα στην Ελλάδα. Το έλλειμμα ηλεκτρικού ρεύματος, οι διεθνείς τιμές αργού πετρελαίου, οι τιμές των καυσίμων και οι γεωπολιτικές εξελίξεις με το φυσικό αέριο είναι μερικοί μόνον από τους άξονες στους οποίους θα εστιαστεί το ενεργειακό μέλλον της χώρας.
Ο κ. Ι. Κωστόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικά Πετρέλαια ΑΕ, εξηγεί τους λόγους για τους οποίους οι ενεργειακές επενδύσεις αποτελούν πηγή προόδου για τη χώρα μας με τις θέσεις εργασίας που φέρνουν. Η πιο σημαντική επένδυση των ΕΛΛΠΕ σήμερα είναι ο εκσυγχρονισμός του διυλιστηρίου της Ελευσίνας όπου θα επενδυθεί περίπου 1 δισ. ευρώ, θα παραχθούν προϊόντα φιλικά προς το περιβάλλον και θα μειωθούν όλες οι εκπομπές του διυλιστηρίου.


Φωτογραφία

- Κύριε Κωστόπουλε, τι θα πετύχετε με την επένδυση στην Ελευσίνα;
«Με τον εκσυγχρονισμό του διυλιστηρίου της Ελευσίνας θα παράγουμε προϊόντα με μηδενική περιεκτικότητα σε θείο, σύμφωνα με τις νέες ευρωπαϊκές προδιαγραφές. Παράλληλα μειώνουμε την παραγωγή μαζούτ, η κατανάλωση του οποίου φθίνει, και παράγουμε ντίζελ υψηλής ποιότητας που είναι ελλειμματικό προϊόν και στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη.
Η συνολική παραγωγή του διυλιστηρίου παραμένει η ίδια, στις 100.000 βαρέλια την ημέρα, αλλά μετατρέπουμε μαύρα προϊόντα υψηλού θείου σε καθαρά λευκά προϊόντα μηδενικού θείου. Ετσι, όλες οι εκπομπές αερίων ρύπων και υγρών αποβλήτων μειώνονται δραστικά από 12% ως 84%. Η επένδυσή μας είναι παράδειγμα βιώσιμης ανάπτυξης».
- Εκείνο όμως που ενδιαφέρει τον κόσμο είναι οι κοινωνικές συνέπειες...
«Προχωρούμε στον παραγωγικό και περιβαλλοντικό εκσυγχρονισμό ενός διυλιστηρίου, μια επένδυση καθαρή και αποδοτική. Οχι μόνο διατηρούμε τις υπάρχουσες 400 θέσεις εργασίας, αλλά δημιουργούμε άλλες 120 νέες μόνιμες θέσεις, ενώ στα δυόμισι χρόνια κατασκευής του έργου θα απασχοληθούν επιπλέον 1.500 εργαζόμενοι, κυρίως από τις τοπικές κοινωνίες. Υπάρχει λοιπόν σημαντική κοινωνική διάσταση».
- Πώς βλέπετε το ράλι του αργού πετρελαίου;
«Είναι πολύ δύσκολο κανείς να κάνει σωστή πρόβλεψη. Η ζήτηση για πετρελαιοειδή θα συνεχίσει να είναι υψηλή κυρίως λόγω Κίνας και Ινδίας καθώς στις ΗΠΑ η κατανάλωση μειώνεται. Στην Ευρώπη η έλλειψη ντίζελ θα συνεχιστεί, πράγμα που στηρίζει και την επένδυσή μας.
Εξάλλου η τιμή του αργού δεν στηρίζεται μόνο σε προσφορά- ζήτηση, αλλά και στις αγορές παραγωγών πετρελαίου, με κίνητρα χρηματοοικονομικά και επενδυτικά. Σίγουρα υπάρχει ευθεία συσχέτιση μεταξύ της ανόδου της τιμής του αργού πετρελαίου και της ισοτιμίας μεταξύ δολαρίου και ευρώ.
Τέλος, η αύξηση παραγωγής του αργού θα γίνεται δυσκολότερη κάθε χρόνο, καθώς οι χώρες με τα μεγαλύτερα αποθέματα (Σαουδική Αραβία, Εμιράτα, Ιράν, Ιράκ) δεν βιάζονται ή δεν μπορούν πλέον εύκολα να αυξήσουν τις παραγωγές τους».

Δεν υπάρχουν σχόλια: