Κυριακή 7 Ιουνίου 2009

Shell: Στους 5 αυξάνονται οι "μνηστήρες"


Από το "Euro2day" η αναδημοσίευση του άρθρου της Α. Καλαϊτζόγλου:

Δημοσιεύθηκε: 07:57 - 04/06/09
"Σφήνα" στους δύο ελληνικούς ομίλους, στη Motor Oil και στα Ελληνικά Πετρέλαια, που διεκδικούν τη Shell μπαίνουν ξένοι όμιλοι.
Σύμφωνα με πληροφορίες του euro2day, πρόκειται για τρεις συνολικά εταιρίες, οι επωνυμίες των οποίων δεν αποκαλύπτονται προς το παρόν και οι οποίες φέρονται να ενδιαφέρονται για την είσοδό τους στην Ελλάδα, μέσω της εξαγοράς του "πακέτου" της Shell.
Την ίδια στιγμή, η διοίκηση των ΕΛΠΕ, μετά τη Motor Oil, εμμέσως πλην σαφώς επιβεβαιώνει το ενδιαφέρον της για την πολυεθνική, η οποία έχει αποφασίσει την αποχώρησή της από την εγχώρια αγορά.
Ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΠΕ κ. Γιάννης Κωστόπουλος, που ρωτήθηκε σχετικά από το euro2day, στο περιθώριο των εργασιών της χθεσινής γενικής συνέλευσης των μετόχων, περιορίστηκε να δηλώσει με νόημα ότι "μας ενδιαφέρει η ενίσχυση της εγχώριας εμπορίας".
Είχε προηγηθεί η σαφής δήλωση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της Motor Oil κ. Βαρδή Βαρδινογιάννη στη γενική συνέλευση των μετόχων ότι "μας ενδιαφέρει η Shell".
Σε κάθε περίπτωση, για τη Motor Oil η διεκδίκηση της Shell συνιστά επιθετική κίνηση, ενώ για τα ΕΛΠΕ χαρακτηρίζεται από την αγορά αμυντική.
Όπως έχει μεταδώσει ήδη το euro2day, σε αυτή τη χρονική στιγμή έχουν υποβληθεί μη δεσμευτικές προσφορές και οι ενδιαφερόμενες εταιρίες πραγματοποιούν due diligence. Οι δεσμευτικές προσφορές, σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται να κατατεθούν εντός του Ιουλίου.
Παρά τα αντιθέτως λεγόμενα, η Shell επιμένει να πωλήσει "πακέτο" τις δραστηριότητές της στην Ελλάδα, αν και πληροφορίες αναφέρουν ότι ο όμιλος των ΕΛΠΕ θα προτιμούσε να αγοράσει μόνο το δίκτυο των πρατηρίων και όχι τις αποθηκευτικές εγκαταστάσεις της πολυεθνικής.
Ωστόσο, η Shell αρνείται να υποχωρήσει στο θέμα αυτό. Αντίθετα, φέρεται να συζητά το αρχικό τίμημα των 700 εκατ. ευρώ που ζητούσε και τώρα οι πληροφορίες αναφέρουν ότι οι απαιτήσεις της κινούνται σε εύρος 400 - 600 εκατ. ευρώ.
Προφανώς γιατί αναγνωρίζει ότι το τίμημα των 700 εκατ. ευρώ που ζητούσε -πέρυσι, πάντως, μιλούσε για 900 εκατ. ευρώ- θα μπορούσε να αξιώσει καλύτερη αγορά καυσίμων από άποψη διακίνησης.

Δεν υπάρχουν σχόλια: