Δευτέρα 15 Σεπτεμβρίου 2008

Σιωπηρή παράταση του Ερωτηματολογίου;

Πληροφορηθήκαμε σήμερα ότι, παρ' όλη την λήξη της ημερομηνίας υποβολής των ερωτηματολογίων για την γνώμη του προσωπικού, ακόμα και σήμερα (και πιθανότατα αύριο και μεθαύριο) γίνονται δεκτά ερωτηματολόγια. Αυτό μία μόνο λογική εξήγηση μπορεί να έχει και αυτή είναι ότι τα υποβληθέντα ερωτηματολόγια δεν είναι αρκετά για να εξαχθούν επιστημονικώς ασφαλή συμπεράσματα. Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες μας από το σύνολο των 2500 εργαζομένων έχουν υποβάλει ερωτηματολόγια κάτι λιγότερο από 1000 εργαζόμενοι (ποσοστό μικρότερο από 40%). Ενδιαφέρον παρουσιάζει και το γεγονός ότι στις ΒΕΑ το ποσοστό συμμετοχής είναι μικρότερο από 30% ενώ στις ΒΕΘ ανέρχεται σε 45% και στις ΒΕΕ περίπου 35%. Θυμίζουμε ότι ο αρχικός στόχος ήταν ένα ποσοστό μεταξύ 65-80% το οποίο μετά τις ανακοινώσεις των ΠΑΣΚΕ και ΔΑΚΕ που προέτρεπαν σε αποχή ή σε λευκά ερωτηματολόγια ο στόχος έπεσε στο 50%.
Επίσης να τονίσουμε ότι για την εξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων απαιτείται ελάχιστο ποσοστό 33%. Έτσι θεωρείται πολύ φυσικό να έχει δωθεί σιωπηρή παράταση, αφού με βάση τα παραπάνω στοιχεία δεν μπορούν να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα για τον κυριότερο όγκο των εργαζομένων (ΒΕΑ) και ίσως και για όλο τον όμιλο αφού ακόμα δεν γνωρίζουμε το πλήθος των λευκών ερωτηματολογίων.

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ρε τι φοβαστε????? Μαυρίστε τους!!!!!!

Ανώνυμος είπε...

Τα αποτελέματα....πόσο ψηλα θα τα παρουσιάσετε?? θα τα δείξετε ας πουμε στην...Γενεύη???

Ανώνυμος είπε...

Αιγιπάνες, Σειρήνες και Φαντάσματα!

Το παίρνω λοιπόν το έντυπο και βλέπω εξήντα πέντε ερωτήσεις. Πανικοβλήθηκα! Υπήρχαν οι εξής επτά τουλάχιστον επιλογές.
1) Να το βάλω το έντυπο ασυμπλήρωτο στο φάκελο και να το ρίξω στην κάλπη.
2) Να συμπληρώσω τα στοιχεία που με φωτογράφιζαν ή να μην τα συμπληρώσω.
3) Να συμπληρώσω μόνο όσες απαντήσεις μου επέτρεπε η διάθεση της στιγμής.
4) Να δώσω έμφαση και να δείξω υπευθυνότητα σε όλες τις ερωτήσεις απαντώντας ανάλογα .
5) Να διακωμωδήσω το όλο θέμα με ανάλογες απαντήσεις.
6) Αντί για το φυλλάδιο μπορούσα να ψηφίσω Σάσα Μπάστα.
7) Να αγνοήσω τελείως την πρόσκληση και να απέχω θεωρώντας ότι αφού ποτέ δεν με ρώτησαν δεν έχω πεισθεί ότι “η γνώμη μου μετράει” . Γιατί να μετρήσει τώρα?
Αυτές λοιπόν και άλλες τόσες δευτερεύουσες επιλογές είχα στην διάθεσή μου. Επειδή όμως εγώ είμαι αγχώδης τύπος και μου αρέσει να ξεπετάω την δουλειά για να μην μου στοκάρεται, και αφού σε χρόνο μηδέν έπεισα το εαυτό μου ότι πρέπει να το συμπληρώσω και μάλιστα με τους όρους της εκδοχής υπ αριθμό 4, ξεκινάω την συμπλήρωση και τι διαπιστώνω?

Το ανώνυμο όπως όλοι ξέρουμε δεν ισχύει. Θα ίσχυε αν όπως έλεγαν υπήρχαν ανά χώρο τουλάχιστον δέκα εργαζόμενοι με τα ίδια ακριβώς χαρακτηριστικά. Τέτοιο πράγμα δεν υφίσταται παρά μόνο σε περίπτωση όπου δέκα προσελήφθησαν μαζί την ίδια χρονιά και έχουν ακριβώς τα ίδια τυπικά προσόντα και εργάζονται στο ίδιο τμήμα. Εγώ π.χ κακώς δεν έβαλα την φωτογραφία μου μέσα και κακώς δεν το υπόγραψα επώνυμα. Είναι σαν να το έχω κάνει! Και προσεγγίζοντας τις ερωτήσεις με υπευθυνότητα και χαλαρή διάθεση, το συμπλήρωσα και πήγα βιαστικά-βιαστικά και το έριξα να ξεμπερδεύω. Επειδή όμως γινόταν πολύς ντόρος γύρω από το θέμα για παγίδες και κινδύνους που πιθανόν να υποκρύπτονται και επειδή για να λέμε την αλήθεια μετά την συμπλήρωση του εντύπου ελάχιστες ερωτήσεις θυμόμουν, έψαξα και βρήκα ένα εφεδρικό να το μελετήσω επισταμένως και να δώ που ενδεχομένως έχει παγίδες.
Διαπίστωσα λοιπόν πως πέντε έξι ερωτήσεις ήταν επί προσωπικού, όπως αν είμαι ευχαριστημένος από τις αμοιβές μου, αν έχω φόρτο δουλειάς έως και αν είμαι πρόθυμος να δουλεύω και παραπάνω ώρες για το καλό της εταιρείας μας.
Όλες οι άλλες ήταν ερωτήσεις που αφορούσαν το πώς βλέπω εγώ τα πράγματα από μένα και πάνω. Ούτε λίγο ούτε πολύ δηλαδή μου ζητούσαν να βαθμολογήσω τους παραπάνω.
Τόμπολα! Και δεν το πήρα χαμπάρι την ώρα που εν τάχη το συμπλήρωνα! Έχασα την ευκαιρία δηλαδή για πρώτη και τελευταία φορά να είμαι πιο αυστηρός με τους άμεσα τουλάχιστον υπερκείμενους όπως κάνουν τριάντα χρόνια αυτοί με εμένα. Μα δεν μας προϊδέασαν ρε φίλε μου! Να σου πούνε, κοίτα να δεις δεν θα βαθμολογήσεις τον Διευθυντή σου αν δεν του πάρεις συνέντευξη να σε πείσει ότι είναι οργανωτικός, επικοινωνιακός, δίκαιος στις κρίσεις του με όραμα και στόχους και άλλα συναφή όπως αυτά προκύπτουν και απορρέουν από το ερωτηματολόγιο. Και αν δεν σε πείσει «μαύρισέ τον».Κρίμα! Το άγχος μου με έκανε να χάσω την ευκαιρία.
Άρχισα λοιπόν να αναρωτιέμαι προς τι τόσος θόρυβος από τις παρατάξεις που το σαμποτάρισαν! Ρε μήπως τους έβαλαν οι Διευθυντές? Δεν θές? Γιατί αν ήταν να βγουν κακά συμπεράσματα αυτοί κινδύνευαν 80% και εμείς μόνο 20% και πολύ σου λέω. Μήπως το έκαναν οι παρατάξεις για αντίσταση κατά παντός υπευθύνου και όχι γιατί φοβήθηκαν τις παγίδες? Μήπως μας άγουν και μας φέρουν? Ποιοι πήραν από τα όργανα την απόφαση της μη συμμετοχής? Ένας? Δύο? Συγκλήθηκαν τα όργανα? Και αν ναι γιατί αναλυτικά δεν επεσήμαναν τις παγίδες για εμάς, με προτροπή να τις αφήσουμε ασυμπλήρωτες και ότι αφορούσε την ιεραρχία να συμπληρωνόταν και μάλιστα με σύσταση για ρεαλιστική προσέγγιση. Δεν λέγαμε πολλές φορές ότι δεν μας ρωτήσανε ποτέ που βάλανε ένα βλάκα να μας κουμαντάρει? (αν και όταν τύχαινε να συμβεί και αυτό? Διότι δεν μπορεί κάποτε θα έγινε και αυτό!) Γιατί λοιπόν τίποτα από αυτά δεν συνέβει? Ας το ψάξει ο καθένας μόνος του. Εγώ το συμπλήρωσα γιατί είμαι εκ θέσεως «αντί» σε αποφάσεις των οργάνων που δεν είναι αποτέλεσμα ψηφοφορίας. Έστω και στα στενά όρια των οργάνων των παρατάξεων. Και τέτοιο πράγμα δεν έγινε! Διότι μαθαίνω τελευταία ότι και μέχρι τηλεφωνικές ψηφοφορίες γίνονται προκειμένου να παρθούν αποφάσεις! Μάγκες αν δεν ευκαιρείτε να συγκαλείτε τα όργανα θα πρέπει να είσαστε πολύ προσεχτικοί με τις γραμμές που περνάτε. Και να μην μας φέρνετε σε διλλήματα και κόντρες και ακόμα περισσότερο να μην μας γεμίζεται ανασφάλειες καθοδηγούμενοι από αλλότρια κίνητρα. Αν θέλουν κάτι να αλλάξουν δεν είναι μέθοδος η στείρα άρνησή μας. Ότι δεν αλλάζει δεν μένει το ίδιο αλλά πάει πίσω, όταν όλα γύρω αλλάζουν ταχύτατα. Και πάψτε να βλέπετε στον ύπνο σας Αιγιπάνες, Νεράϊδες και Φαντάσματα. Η κινδυνολογία χωρίς χειροπιαστές αποδείξεις δεν πείθει κανένα. Και θα το πάθουμε σαν τον ψεύτη το βοσκό! Πέστε καθαρά όπως είπε το Σωματείο ότι «για τις φήμες που κυκλοφορούν είμαστε εδώ και επαγρυπνούμε». Γιατί άλλο να το λένε έντεκα και άλλο εικοσιένα. Άλλο τρείς και άλλο χίλιοι δεκατρείς. Εναρμονιστείτε! Η Τροία από μέσα έπεσε όχι απέξω! Και αν δεν μπορείτε να φτιάχνετε δούρειους ίππους οργανώστε τουλάχιστον την άμυνα Και αν υπάρχουν κίνδυνοι έπρεπε καθαρά να πείτε ποιοι είναι αυτοί και να το πείτε έγκαιρα και σαν αποτέλεσμα μια συλλογικής εκτίμησης των οργάνων. Δεν το κάνατε! Δεν πείσατε τον έναν στους δύο. Μεγάλο πρόβλημα συνοχής σαν αποτέλεσμα του όποιου χειρισμού. Και μην μας πείτε αύριο «Εμείς σας τα είπαμε, ας προσέχατε»! Διότι και μείς θα σας απαντήσουμε ότι εμείς είμαστε για άλλη δουλειά και έχουμε βάλει εσάς να προσέχετε. Και δεν φταίμε εμείς αν εσείς αντί να φωνάζετε «καράβι» Φωνάζετε «καρχαρίας» και μάλιστα καθυστερημένα αφού με τις πρακτικές σας μας έχετε αναγκάσει να πέσουμε ήδη στη θάλασσα!

Ανώνυμος είπε...

και γιατί ρε φίλε δεν συμπληρώνεις κι άλλο;;;

Ανώνυμος είπε...

Εδώ σε καποια τμήματα υποχρεωσανε τους νεοπροσληφθέντες (αυτούς που τώρα εκπαιδεύονται) να συμπληρώσουνε το εγγραφο για να φανουνε καλά παιδια στον διευθυντη και εσύ που εχεις τοσα χρονια κόλωσες να συμπληρώσεις και δεύτερο;