Από την "Ναυτεμπορική" αναδημοσιεύουμε το άρθρο του Μ. Καϊταντζίδη:
Την Παρασκευή 17 Ιανουαρίου 2008 θα υπογραφεί στη Σόφια η συμφωνία για την ίδρυση της εταιρείας του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη. Στη Βουλγαρία μεταβαίνουν αύριο ο υπουργός Ανάπτυξης Χρήστος Φώλιας και ο πρόεδρος της Ρωσίας Βλαντιμίρ Πούτιν.
Την περασμένη Πέμπτη, μονογραφήθηκε στην Αθήνα το κείμενο της συμφωνίας μετόχων από τον υπουργό Ανάπτυξης κ. Χρήστο Φώλια, ως εκπρόσωπο του 1% με το οποίο θα συμμετέχει το Ελληνικό Δημόσιο στην εταιρεία του πετρελαιαγωγού και τους εκπροσώπους των τριών επιχειρηματικών σχημάτων που έχουν δημιουργηθεί.
Συγκεκριμένα, οι ελληνικοί όμιλοι ΕΛ.ΠΕ., Λάτση και Κοπελούζου, θα εκπροσωπούνται μέσω της εταιρείας «ΕΛ.ΠΕ.-Θράκη» που συνεστήθη πρόσφατα και θα ελέγχει το 23,5% του αγωγού. Οι ρωσικές εταιρείες Transneft και Gazpromneft μέσω της κοινοπραξίας «Pipeline Consortium Burgas-Alexandroupolis Ltd» που θα ελέγχει το 51% του αγωγού και οι βουλγαρικές μέσω της εταιρείας «Project Company Oil Pipeline Burgas-Alexandroupolis-BG AD» που θα ελέγχει το 24,5%.
Της μονογραφής προηγήθηκε η υπογραφή πρωτοκόλλου μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων στη Μόσχα, κατά την επίσημη επίσκεψη του πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή στη Μόσχα, τον περασμένο Δεκέμβριο.
Διαχειριστής του αγωγού Μπουργκάς- Αλεξανδρούπολη, θα είναι η ρωσική εταιρεία Transneft, η οποία ελέγχει το μεγαλύτερο μέρος του συστήματος αγωγών της Ρωσίας.
Στην τελική ευθεία ο ελληνο-ιταλικός αγωγός
Χρονιά προώθησης του έργου του ελληνο-ιταλικού αγωγού θα είναι το 2008, καθώς ξεκινούν οι διαδικασίες για την υλοποίηση του σημαντικού αυτού έργου.
Τις επόμενες μέρες, ο Διαχειριστής του Συστήματος Φυσικού Αερίου - ΔΕΣΦΑ, στον οποίο έχει ανατεθεί η διαχείριση του συστήματος αποθήκευσης και μεταφοράς φυσικού αερίου, όπως και η κατασκευή των νέων υποδομών, δημοσιεύει την προκήρυξη του διαγωνισμού για τη μελέτη του έργου του αγωγού φυσικού αερίου Ελλάδας - Ιταλίας, επί ελληνικού εδάφους.
Σύμφωνα με το διευθύνοντα σύμβουλο της ΔΕΣΦΑ, Γιώργο Στεργίου, η λεπτομερής μελέτη θα αφορά το σύνολο του έργου επί ελληνικού εδάφους, δηλαδή χερσαίο αγωγό, μήκους περίπου 600 χιλιομέτρων από την Κομοτηνή, έως τις ακτές της Θεσπρωτίας.
Σύμφωνα με τον ίδιο, το χρονοδιάγραμμα για το συγκεκριμένο έργο, προβλέπει παράδοση της λεπτομερούς μελέτης από τον ανάδοχο μελετητή μέχρι τα μέσα του 2009. Στη συνέχεια προκήρυξη του διαγωνισμού ανάθεσης κατασκευής του έργου με στόχο η έναρξη των εργασιών στο χερσαίο αγωγό, να γίνει τους πρώτους μήνες του 2010, προκειμένου να είναι έτοιμος το 2012.
Σε ό,τι αφορά τα κοστολογικά στοιχεία, ο προϋπολογισμός της μελέτης έχει προσδιοριστεί σε 6,5 εκατομμύρια ευρώ, ενώ η κατασκευή του έργου θα κυμανθεί μεταξύ 600 και 650 εκατομμυρίων ευρώ.
Η ΔΕΣΦΑ, εξάλλου, πρόκειται σύντομα να αναθέσει προκαταρκτική μελέτη, για την εισαγωγή υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Κρήτη. Από τη μελέτη που θα αναλάβει η βρετανική Κίλογκς, θα προκύψουν τα απαραίτητα στοιχεία για τη δυνατότητα εισαγωγής του καυσίμου στο νησί, προκειμένου να πρωτίστως υποκατασταθεί το μαζούτ στους σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής της ΔΕΗ.
Αναφορικά με τα προβλήματα που προέκυψαν την τελευταία εβδομάδα, λόγω της διακοπής παραδόσεων φυσικού αερίου από την Τουρκία, ο κ. Στεργίου διευκρίνισε ότι η ποσότητα που δεν παραλαμβάνεται και υπολογίζεται σε περίπου 1,5 εκατομμύρια κυβικά την ημέρα, καλύπτεται με αύξηση των εισαγωγών από τη Ρωσία, αλλά και την παροχή της Ρεβυθούσας.
Νέες διασυνδέσεις
Τέλος, απαντώντας σε ερωτήσεις για τις νέες συνδέσεις μεγάλων πελατών φυσικού αερίου, δηλαδή κυρίως ηλεκτροπαραγωγών, ο κ. Στεργίου επεσήμανε ότι ενδιαφέρον έχουν δείξει σχεδόν όλες οι επιχειρήσεις που έχουν λάβει άδειες ηλεκτροπαραγωγής, όπως οι: Edison και η ΤΕΡΝΑ στη Βοιωτία, η Εndesa σε Ασπρα Σπίτια και Βόλο, η Χαλυβουργική και άλλες.
Ωστόσο διευκρίνισε ότι για την κατασκευή των διασυνδέσεων αυτών, η ΔΕΣΦΑ θα ζητά από τους ενδιαφερόμενους εγγυήσεις, προκειμένου να μην επαναληφθεί η περίπτωση της μονάδας της Endesa Ελλάς στο Αλουμίνιο της Ελλάδος. Η διασύνδεση αυτή, σύμφωνα με τα στελέχη της ΔΕΣΦΑ, κόστισε στην κρατική εταιρεία 17 εκατομμύρια ευρώ και παρά το ότι η μονάδα είναι έτοιμη ο πελάτης δεν παραλαμβάνει αέριο, με αποτέλεσμα το κόστος κατασκευής να επιβαρύνει τους υπόλοιπους καταναλωτές.
Την Παρασκευή 17 Ιανουαρίου 2008 θα υπογραφεί στη Σόφια η συμφωνία για την ίδρυση της εταιρείας του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη. Στη Βουλγαρία μεταβαίνουν αύριο ο υπουργός Ανάπτυξης Χρήστος Φώλιας και ο πρόεδρος της Ρωσίας Βλαντιμίρ Πούτιν.
Την περασμένη Πέμπτη, μονογραφήθηκε στην Αθήνα το κείμενο της συμφωνίας μετόχων από τον υπουργό Ανάπτυξης κ. Χρήστο Φώλια, ως εκπρόσωπο του 1% με το οποίο θα συμμετέχει το Ελληνικό Δημόσιο στην εταιρεία του πετρελαιαγωγού και τους εκπροσώπους των τριών επιχειρηματικών σχημάτων που έχουν δημιουργηθεί.
Συγκεκριμένα, οι ελληνικοί όμιλοι ΕΛ.ΠΕ., Λάτση και Κοπελούζου, θα εκπροσωπούνται μέσω της εταιρείας «ΕΛ.ΠΕ.-Θράκη» που συνεστήθη πρόσφατα και θα ελέγχει το 23,5% του αγωγού. Οι ρωσικές εταιρείες Transneft και Gazpromneft μέσω της κοινοπραξίας «Pipeline Consortium Burgas-Alexandroupolis Ltd» που θα ελέγχει το 51% του αγωγού και οι βουλγαρικές μέσω της εταιρείας «Project Company Oil Pipeline Burgas-Alexandroupolis-BG AD» που θα ελέγχει το 24,5%.
Της μονογραφής προηγήθηκε η υπογραφή πρωτοκόλλου μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων στη Μόσχα, κατά την επίσημη επίσκεψη του πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή στη Μόσχα, τον περασμένο Δεκέμβριο.
Διαχειριστής του αγωγού Μπουργκάς- Αλεξανδρούπολη, θα είναι η ρωσική εταιρεία Transneft, η οποία ελέγχει το μεγαλύτερο μέρος του συστήματος αγωγών της Ρωσίας.
Στην τελική ευθεία ο ελληνο-ιταλικός αγωγός
Χρονιά προώθησης του έργου του ελληνο-ιταλικού αγωγού θα είναι το 2008, καθώς ξεκινούν οι διαδικασίες για την υλοποίηση του σημαντικού αυτού έργου.
Τις επόμενες μέρες, ο Διαχειριστής του Συστήματος Φυσικού Αερίου - ΔΕΣΦΑ, στον οποίο έχει ανατεθεί η διαχείριση του συστήματος αποθήκευσης και μεταφοράς φυσικού αερίου, όπως και η κατασκευή των νέων υποδομών, δημοσιεύει την προκήρυξη του διαγωνισμού για τη μελέτη του έργου του αγωγού φυσικού αερίου Ελλάδας - Ιταλίας, επί ελληνικού εδάφους.
Σύμφωνα με το διευθύνοντα σύμβουλο της ΔΕΣΦΑ, Γιώργο Στεργίου, η λεπτομερής μελέτη θα αφορά το σύνολο του έργου επί ελληνικού εδάφους, δηλαδή χερσαίο αγωγό, μήκους περίπου 600 χιλιομέτρων από την Κομοτηνή, έως τις ακτές της Θεσπρωτίας.
Σύμφωνα με τον ίδιο, το χρονοδιάγραμμα για το συγκεκριμένο έργο, προβλέπει παράδοση της λεπτομερούς μελέτης από τον ανάδοχο μελετητή μέχρι τα μέσα του 2009. Στη συνέχεια προκήρυξη του διαγωνισμού ανάθεσης κατασκευής του έργου με στόχο η έναρξη των εργασιών στο χερσαίο αγωγό, να γίνει τους πρώτους μήνες του 2010, προκειμένου να είναι έτοιμος το 2012.
Σε ό,τι αφορά τα κοστολογικά στοιχεία, ο προϋπολογισμός της μελέτης έχει προσδιοριστεί σε 6,5 εκατομμύρια ευρώ, ενώ η κατασκευή του έργου θα κυμανθεί μεταξύ 600 και 650 εκατομμυρίων ευρώ.
Η ΔΕΣΦΑ, εξάλλου, πρόκειται σύντομα να αναθέσει προκαταρκτική μελέτη, για την εισαγωγή υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Κρήτη. Από τη μελέτη που θα αναλάβει η βρετανική Κίλογκς, θα προκύψουν τα απαραίτητα στοιχεία για τη δυνατότητα εισαγωγής του καυσίμου στο νησί, προκειμένου να πρωτίστως υποκατασταθεί το μαζούτ στους σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής της ΔΕΗ.
Αναφορικά με τα προβλήματα που προέκυψαν την τελευταία εβδομάδα, λόγω της διακοπής παραδόσεων φυσικού αερίου από την Τουρκία, ο κ. Στεργίου διευκρίνισε ότι η ποσότητα που δεν παραλαμβάνεται και υπολογίζεται σε περίπου 1,5 εκατομμύρια κυβικά την ημέρα, καλύπτεται με αύξηση των εισαγωγών από τη Ρωσία, αλλά και την παροχή της Ρεβυθούσας.
Νέες διασυνδέσεις
Τέλος, απαντώντας σε ερωτήσεις για τις νέες συνδέσεις μεγάλων πελατών φυσικού αερίου, δηλαδή κυρίως ηλεκτροπαραγωγών, ο κ. Στεργίου επεσήμανε ότι ενδιαφέρον έχουν δείξει σχεδόν όλες οι επιχειρήσεις που έχουν λάβει άδειες ηλεκτροπαραγωγής, όπως οι: Edison και η ΤΕΡΝΑ στη Βοιωτία, η Εndesa σε Ασπρα Σπίτια και Βόλο, η Χαλυβουργική και άλλες.
Ωστόσο διευκρίνισε ότι για την κατασκευή των διασυνδέσεων αυτών, η ΔΕΣΦΑ θα ζητά από τους ενδιαφερόμενους εγγυήσεις, προκειμένου να μην επαναληφθεί η περίπτωση της μονάδας της Endesa Ελλάς στο Αλουμίνιο της Ελλάδος. Η διασύνδεση αυτή, σύμφωνα με τα στελέχη της ΔΕΣΦΑ, κόστισε στην κρατική εταιρεία 17 εκατομμύρια ευρώ και παρά το ότι η μονάδα είναι έτοιμη ο πελάτης δεν παραλαμβάνει αέριο, με αποτέλεσμα το κόστος κατασκευής να επιβαρύνει τους υπόλοιπους καταναλωτές.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου