Κυριακή 16 Μαρτίου 2008

ΕΛΠΕ: Ενδιαφέρον για την αλβανική ARMO


Από την εφημερίδα "Ημερησία" αναδημοσιεύουμε το σχετικό άρθρο του Λ. Λιάμη:
«Λοξές ματιές» προς την αλβανική κρατική πετρελαϊκή εταιρεία ARMO που βρίσκεται σε πορεία ιδιωτικοποίησης «ρίχνει» ο όμιλος των ΕΛΠΕ, χωρίς, ωστόσο, το ενδιαφέρον του να κυριαρχείται από... ενθουσιασμό, κυρίως γιατί τα πρώτα στοιχεία που έχουν συγκεντρωθεί δεν δείχνουν ότι πρόκειται για κάποιον «κρυμμένο θησαυρό».
Παρ όλα αυτά η ελληνική επιχείρηση αποφάσισε να ασχοληθεί με την περίπτωση της ARMO και προσφάτως, σύμφωνα με πληροφορίες της «Η», αποτάθηκε στο σύμβουλο ιδιωτικοποίησης, την αμερικανική Patton Boggs και απέκτησε το φάκελο του διεθνούς διαγωνισμού.
Ο τελευταίος, κατά τις ίδιες πηγές, προβλέπει εκχώρηση ποσοστού 85% (το υπόλοιπο 15% θα μείνει υπό τον έλεγχο του αλβανικού δημοσίου) του μετοχικού κεφαλαίου της ARMO, η οποία έχει στην κατοχή της δύο διυλιστήρια πετρελαίου στις πόλεις Fieri και Ballsh, 11 δεξαμενές, κέντρο ερευνών, καθώς και δίκτυο πρατηρίων πώλησης υγρών καυσίμων, συνολικής αξίας -σύμφωνα με υπολογισμούς της ίδιας της εταιρείας- 109 εκατ. ευρώ.
Προσφορές
Το αρχικό χρονοδιάγραμμα του διαγωνισμού, προέβλεπε το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών των ενδιαφερομένων στις 21 Μαϊου.
Ωστόσο, με προχθεσινή απόφαση της αλβανικής κυβέρνησης, που γνωστοποίησε ο υπουργός Οικονομικών της χώρας Genc Ruli, η καταληκτική προθεσμία μετατίθεται για τον Ιούνιο του 2008, λόγω του ισχυρού ενδιαφέροντος που έχει επιδειχθεί για τη διαδικασία.
Είναι χαρακτηριστικό πως, εκτός από τα ΕΛΠΕ, το φάκελο της ιδιωτικοποίησης έχουν παραλάβει άλλες 14 ξένες πετρελαϊκές επιχειρήσεις. «Έχει παραληφθεί ο φάκελος κι εξετάζεται όπως θα εξεταζόταν και κάθε άλλη επενδυτική ευκαιρία», παραδέχθηκε στην «Η» πηγή κοντά στα ΕΛΠΕ που είναι σε θέση να γνωρίζει πτυχές της υπόθεσης, αλλά έσπευσε να ξεκαθαρίσει ότι «τα κριτήρια με τα οποία αξιολογείται μια τέτοια επένδυση είναι πολύ αυστηρά, αφού βασική επιδίωξη είναι η δημιουργία αξίας για τον όμιλο».
Πεπαλαιωμένα
Οι... χαμηλοί τόνοι που τηρούνται για την περίπτωση της ARMO έχουν να κάνουν με το γεγονός πως εκ πρώτης όψεως τουλάχιστον το «πακέτο» δεν είναι ιδιαίτερα ελκυστικό, δεδομένου ότι τα δύο διυλιστήρια είναι πεπαλαιωμένα και χρήζουν σημαντικές επενδύσεις εκσυγχρονισμού, ενώ υπάρχουν και άλλες πτυχές που δρουν ανασταλτικά, όπως το υπεράριθμο προσωπικό της εταιρείας και όχι μόνο.
Από την άλλη πλευρά, ο όμιλος των ΕΛΠΕ διατηρεί, ήδη, παρουσία στη χώρα, έχοντας μια δεξαμενή πετρελαίου στο λιμάνι του Δυρραχίου και ένα μικρό δίκτυο με 8 πρατήρια υγρών καυσίμων, για τα οποία υπάρχουν σχέδια. Το πρώτο βήμα, εκτός απροόπτου, θα γίνει με τη μετεγκατάσταση της δεξαμενής σε χώρο κοντά στη βιομηχανική περιοχή Porto Romano (θα ενεργοποιηθεί μόλις η τοπική κυβέρνηση ανακοινώσει τα κίνητρα που θα συνοδεύσουν τη νομοθεσία περί μετεγκατάστασης βιομηχανιών) και αμέσως μετά θα ακολουθήσει η ενίσχυση του δικτύου, με έμφαση στη νότια Αλβανία.

Δεν υπάρχουν σχόλια: