Έστω και καθυστερημένα σας ενημερώνουμε για το δυστύχημα που συνέβη στις 2/10/2007 στο διυλιστήριο της ΟΚΤΑ, στο οποίο έχασε την ζωή του ένας εργαζόμενος και τραυματίσθηκε ένας άλλος. Οι πηγές μας αναφέρονται παρακάτω και ζητούμε συγγνώμη για τα όποια μικρά λάθη στην μετάφραση, καθώς αυτή η διάλεκτος της Σερβοκροατικής δεν μας είναι τόσο οικεία.
Σύμφωνα με το vecer, ο εργαζόμενος Μπόσκο Μπογντανόβσκι, 51 ετών, έχασε την ζωή του σε καταλυτική μονάδα του διυλιστηρίου η οποία ήταν εκτός λειτουργίας και αδρανοποιημένη με άζωτο. Σύμφωνα με όσα είπαν οι συνάδελφοι του, ο Μπογντανόβσκι είχε διάλειμμα, όταν στις 11:45 έλαβε εντολή να πάει στην μονάδα Τ010, τμήμα 15, η οποία ήταν εκτός λειτουργίας για επισκευή και αδρανοποιημένη με άζωτο, να κάνει αφαίρεση καταλύτη. Ενώ αυτός εργάζονταν με άλλους εντός του συλλέκτη, κάποιος φώναξε να βγούν όλοι έξω. Ο Μπογκντανόβσκι φράκαρε στην έξοδο του δοχείου, όπου τον βρήκαν νεκρό οι συνάδελφοι του. Φώναξαν αμέσως ασθενοφόρο, ο γιατρός του οποίου διαπίστωσε τον θάνατο του. Στην συνέχεια, με την σύμφωνη γνώμη της διοίκησης του διυλιστηρίου, μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο των Σκοπίων, όπου και εκεί διαπιστώθηκε ο θάνατος του. Η διοίκηση του διυλιστηρίου ανακοίνωσε ότι θα διεξαχθεί αμέσως εσωτερική έρευνα για τα αίτια του ατυχήματος, ενώ οι αρχές των Σκοπίων ανακοίνωσαν και αυτές ότι θα διενεργησουν ανάκριση. Το σώμα του άτυχου Μπογκντανόβσκι παρέμεινε για νεκροτομή και τοξικολογικές εξετάσεις. Οι συνάδελφοι του ανέφεραν πως ο νεκρός δηλητηριάστηκε από εισπνοή χημικής ουσίας καθώς η μάσκα που φορούσε δεν εφάρμοζε καλά στο πρόσωπο του.
Σύμφωνα με το Κανάλ 5, στις 3/10/2007, επιθεωρητές εργασίας θα ελέγξουν εάν ο εξοπλισμός το διυλιστηρίου είναι σύμφωνα με τους κώδικες ασφαλείας. Επίσης, θα διερευνήσει τις καταγγελίες των εργαζομένων ότι οι διευθυντές της ΟΚΤΑ τους εξαναγκάζουν να καθαρίζουν επικίνδυνα δοχεία που περιέχουν θείο για λίγα χρήματα. Οι επιθεωρητές εργασίας δεν απήντησαν πότε έκαναν τελευταία φορά έλεγχο στο διυλιστήριο, ούτε απήντησαν στην ερώτηση εάν χρειάζεται να πεθάνει κάποιος και να τραυματισθεί ένας άλλος για να γίνει έλεγχος. Το Κανάλ 5 αναφέρει, ότι οι εργαζόμενοι διαμαρτύρονται ότι στο διυλιστήριο της ΟΚΤΑ επικρατεί χάος και κανείς δεν παίρνει πρωτοβουλία για να σταματήσει την "ισχυρογνωμοσύνη" των Ελλήνων διευθυντών (σημ. έτσι ακριβώς αναφέρεται). Η επιθεώρηση εργασίας ανακοίνωσε ότι θα περιμένει τα αποτελέσματα της νεκροψίας πριν κάνει επίσημη ανακοίνωση για το ποιος ευθύνεται για το δυστύχημα. Εάν αποδειχθεί ότι οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν κινδύνους χωρίς επαρκή προστασία, η ευθύνη για το ατύχημα θα αποδοθεί στην διοίκηση της ΟΚΤΑ, ανέφερε το Κανάλ 5.
Σύμφωνα με το vecer, ο εργαζόμενος Μπόσκο Μπογντανόβσκι, 51 ετών, έχασε την ζωή του σε καταλυτική μονάδα του διυλιστηρίου η οποία ήταν εκτός λειτουργίας και αδρανοποιημένη με άζωτο. Σύμφωνα με όσα είπαν οι συνάδελφοι του, ο Μπογντανόβσκι είχε διάλειμμα, όταν στις 11:45 έλαβε εντολή να πάει στην μονάδα Τ010, τμήμα 15, η οποία ήταν εκτός λειτουργίας για επισκευή και αδρανοποιημένη με άζωτο, να κάνει αφαίρεση καταλύτη. Ενώ αυτός εργάζονταν με άλλους εντός του συλλέκτη, κάποιος φώναξε να βγούν όλοι έξω. Ο Μπογκντανόβσκι φράκαρε στην έξοδο του δοχείου, όπου τον βρήκαν νεκρό οι συνάδελφοι του. Φώναξαν αμέσως ασθενοφόρο, ο γιατρός του οποίου διαπίστωσε τον θάνατο του. Στην συνέχεια, με την σύμφωνη γνώμη της διοίκησης του διυλιστηρίου, μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο των Σκοπίων, όπου και εκεί διαπιστώθηκε ο θάνατος του. Η διοίκηση του διυλιστηρίου ανακοίνωσε ότι θα διεξαχθεί αμέσως εσωτερική έρευνα για τα αίτια του ατυχήματος, ενώ οι αρχές των Σκοπίων ανακοίνωσαν και αυτές ότι θα διενεργησουν ανάκριση. Το σώμα του άτυχου Μπογκντανόβσκι παρέμεινε για νεκροτομή και τοξικολογικές εξετάσεις. Οι συνάδελφοι του ανέφεραν πως ο νεκρός δηλητηριάστηκε από εισπνοή χημικής ουσίας καθώς η μάσκα που φορούσε δεν εφάρμοζε καλά στο πρόσωπο του.
Σύμφωνα με το Κανάλ 5, στις 3/10/2007, επιθεωρητές εργασίας θα ελέγξουν εάν ο εξοπλισμός το διυλιστηρίου είναι σύμφωνα με τους κώδικες ασφαλείας. Επίσης, θα διερευνήσει τις καταγγελίες των εργαζομένων ότι οι διευθυντές της ΟΚΤΑ τους εξαναγκάζουν να καθαρίζουν επικίνδυνα δοχεία που περιέχουν θείο για λίγα χρήματα. Οι επιθεωρητές εργασίας δεν απήντησαν πότε έκαναν τελευταία φορά έλεγχο στο διυλιστήριο, ούτε απήντησαν στην ερώτηση εάν χρειάζεται να πεθάνει κάποιος και να τραυματισθεί ένας άλλος για να γίνει έλεγχος. Το Κανάλ 5 αναφέρει, ότι οι εργαζόμενοι διαμαρτύρονται ότι στο διυλιστήριο της ΟΚΤΑ επικρατεί χάος και κανείς δεν παίρνει πρωτοβουλία για να σταματήσει την "ισχυρογνωμοσύνη" των Ελλήνων διευθυντών (σημ. έτσι ακριβώς αναφέρεται). Η επιθεώρηση εργασίας ανακοίνωσε ότι θα περιμένει τα αποτελέσματα της νεκροψίας πριν κάνει επίσημη ανακοίνωση για το ποιος ευθύνεται για το δυστύχημα. Εάν αποδειχθεί ότι οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν κινδύνους χωρίς επαρκή προστασία, η ευθύνη για το ατύχημα θα αποδοθεί στην διοίκηση της ΟΚΤΑ, ανέφερε το Κανάλ 5.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου