Παρασκευή 28 Νοεμβρίου 2008

Διαβάσαμε σήμερα στον Τύπο

Όσο η Διοίκηση δεν κάνει κάτι για να σταματήσει το φαινόμενο όλα τα μέσα του πλανήτη θα μεταδίδουν την είδηση για την μόλυνση του περιβάλλοντος που προκαλεί η ΟΚΤΑ. Και όλα αυτά εν αναμονή της εκδίκασης (5/12/08) στο ΣτΕ της νομαρχίας και των Δήμων για της αίτησης για ακύρωση της επέκτασης της άδειας λειτουργίας των ΒΕΕ εν’ όψει του έργου αναβάθμισης. Η νέα αναφορά στην ΟΚΤΑ είναι από την Ιταλία και συγκεκριμένα από το site “Rinascita Balcanica”. Σε άρθρο που υπογράφει ο Alketa Alibali αναφέρονται περιληπτικά τα παρακάτω:
Παρέμβαση της κυβέρνησης, για να δοθεί τέλος στις διαμαρτυρίες και στα μπλόκα και έτσι να απομακρυνθούν οι κάτοικοι μπροστά από το διυλιστήριο Okta, το μεγαλύτερο διυλιστήριο στα Σκόπια. Το πακέτο μέτρων για την περιβαλλοντική ασφάλεια της περιοχής όπου είναι εγκατεστημένο το διυλιστήριο της Okta περιλαμβάνει:
Την κατασκευή δύο σταθμών για την ανάλυση και τον έλεγχο των επιπέδων της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, τον καθαρισμό των δρόμων, την κατασκευή νέων καμινάδων με φίλτρα συγκράτησης σωματιδίων, δωρεάν ιατρικές εξετάσεις για όλους τους κατοίκους της περιοχής Okta. Ο αντιπρόεδρος Zoran Stavreski, θα διενεργήσει έρευνες για να βρεθούν οι υπεύθυνοι της μακροχρόνιας ρύπανσης. Η κυβέρνηση αναγκάστηκε να εξαγγείλει αυτά τα μέτρα ύστερα από τις ειρηνικές διαμαρτυρίες των κατοίκων που για λίγες ημέρες είχαν μπλοκάρει την είσοδο του διυλιστηρίου, διαμαρτυρόμενοι για την σταδιακή αύξηση της ρύπανσης της ατμόσφαιρας, των υδάτων και του εδάφους. Είναι αρκετός καιρός που οι πολίτες των Bujkovci και Miladinovci, (δύο χωριά που βρίσκονται πολύ κοντά στο διυλιστήριο), καταγγέλλουν αύξηση των κρουσμάτων καρκίνου και των ποσοστών αναπνευστικών νοσημάτων. Την περασμένη Δευτέρα στο Υπουργείο Περιβαλλοντικής Προστασίας, οι εκπρόσωποι της Οkta και η δήμαρχος της περιοχής Zika STOJANOVSKA συμφώνησαν στην άμεση εφαρμογή των μέτρων. Οι κάτοικοι με την επικύρωση του εγγράφου ανέστειλαν τις κινητοποιήσεις τους.
Τέλος το άρθρο κάνει μια αναφορά στο διυλιστήριο της Οκτα αναφέροντας ότι είναι ρώσικης τεχνολογίας ότι η κατασκευή του άρχισε το 1980 και η λειτουργία του το 1982 ότι το 1999 εξαγοράστηκε από την Ελληνικά Πετρέλαια και εποπτεύεται από τον διευθυντή κ. Πέτρο Καραλή. Η ετήσια δυναμικότητα είναι 4 εκατ. τόνοι. Η Ελληνικά Πετρέλαια εδώ και χρόνια αρνείται να δεχθεί οποιαδήποτε ευθύνη για την ρύπανση του περιβάλλοντος από το διυλιστήριο. Μετά την ιδιωτικοποίησή του Διυλιστηρίου τα μέσα μαζικής ενημέρωσης έχουν επανειλημμένα αναφερθεί στο ότι ο αγοραστής δεν είχε προβεί στις απαιτούμενες επενδύσεις για τη συμμόρφωση σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα και για την προστασία των κατοίκων της περιοχής. Τέλος το άρθρο αναφέρει ότι μια ομάδα ανώνυμων, μετά τις καταγγελίες των ντόπιων και με σατυρική διάθεση έφτιαξε ένα δικτυακό τόπο για ένα ταξιδιωτικό πρακτορείο που προσφέρει το λεγόμενο «τουρισμό ρύπανσης» στο χωριό της ΟΚΤΑ.

Από την Εφημερίδα Ναυτεμπορική διαβάσαμε:
Στη δωρεάν χορήγηση πετρελαίου θέρμανσης, σε συνολικά 230 οικογένειες από τους Δήμους Ασπροπύργου, Ελευσίνας και Μάνδρας στο Θριάσιο και Εχεδώρου και Ελευθερίου - Κορδελιού στη Θεσσαλονίκη, προχώρησε η Ελληνικά Πετρέλαια .
Συγκεκριμένα, το πρόγραμμα αφορά στη χορήγηση πετρελαίου θέρμανσης αξίας 500 ευρώ, από επιλεγμένα πρατήρια της ΕΚΟ. Στο Θριάσιο ενισχύθηκαν 160 οικογένειες, ενώ στη Θεσσαλονίκη ενισχύθηκαν άλλες 70 οικογένειες, οι οποίες επελέγησαν σε συνεργασία με τους Δήμους και με κοινωνικά κριτήρια.
Η κίνηση αυτή των ΕΛΠΕ εντάσσεται στο τριετές Πρόγραμμα Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης που υλοποιεί η εταιρεία. Το πρόγραμμα για τη δωρεάν χορήγηση πετρελαίου σε οικονομικά ασθενείς οικογένειες ξεκινά από φέτος, ως μέρος των δράσεων που υλοποιούνται στο Θριάσιο και τη Θεσσαλονίκη, με την προοπτική να συνεχιστεί τις επόμενες χρονιές.
«Η πρωτοβουλία αυτή αποτυπώνει έναν από τους βασικούς στόχους του Προγράμματος Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ που είναι η στήριξη των ευπαθών κοινωνικών ομάδων και η γενικότερη συμβολή στην ποιότητα ζωής των πολιτών, στις περιοχές στις οποίες δραστηριοποιείται», επισημαίνει η εταιρεία σε ανακοίνωσή της.

Βλέπουμε δηλαδή ότι η Διοίκηση εξακολουθεί να πράττει το "βαζω στο μωρό πιπίλα για να μην κλάει" για το οποίο τόσο έντονα κατηγορήθηκε από τα τοπικά μέσα.

Στον σημερινό Ριζοσπάστη στην στήλη "Από μέρα σε μέρα"διαβάσαμε το παρακάτω άρθρο με τίτλο "Σοβαρές καταγγελίες και απόπειρα ποινικοποίησης":

Οι εργαζόμενοι στα ΕΛΠΕ προγραμματίζουν για σήμερα και τις επόμενες μέρες κινητοποιήσεις με κεντρικό αίτημα τη λήψη μέτρων για την ασφάλεια στις εγκαταστάσεις του Ομίλου. Οι καταγγελίες τους είναι σοβαρές και αφορούν σε ενδεικτικά συμβάντα του τελευταίου μόνο μήνα σε Ελευσίνα και Θεσσαλονίκη: Ενα ρυμουλκό προσέκρουσε στην προβλήτα των εγκαταστάσεων της Ελευσίνας, μια πλωτή οροφή δεξαμενής σλοπ βυθίστηκε επίσης στην Ελευσίνα, ενώ σε δύο μονάδες στη Θεσσαλονίκη σημειώθηκε διαρροή λόγω διάβρωσης, με συνέπεια να σταματήσει η λειτουργία του διυλιστηρίου για τέσσερις μέρες. Και τα τρία συμβάντα, αν έπαιρναν μεγαλύτερες διαστάσεις θα μπορούσαν να βάλουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των εργαζομένων, αλλά και των κατοίκων στις δύο περιοχές. Οπως καταγγέλλουν οι συνδικαλιστές, τα δύο τελευταία περιστατικά οφείλονται καθαρά στην έλλειψη προσωπικού, που έχει σαν συνέπεια την ελλιπή επιθεώρηση και συντήρηση των εγκαταστάσεων. Παρά τη σοβαρότητα των καταγγελιών, φαίνεται πως το αυτί της εργοδοσίας δεν ιδρώνει. Γι' αυτό και ο Ομιλος κατέφυγε για πολλοστή φορά στα δικαστήρια, ζητώντας την ποινικοποίηση των αγώνων των εργαζομένων, έτσι, για να αποδειχτεί, για άλλη μια φορά, πως μπροστά στα κέρδη τους δεν υπολογίζουν ούτε τις ανθρώπινες ζωές.
Τέλος στην Ελευθεροτυπία ο Μ. Καϊταντζίδης στο άρθρο του "30 εκατ. στην ΒΡ, 19,6 εκατ. στη Shell" αναφέρει στο τέλος και την παρακάτω παράγραφο:
Αντιδράσεις και από ΕΛ.ΠΕ.
Αντιδράσεις υπήρξαν και από τα ΕΛ.ΠΕ. για την προηγούμενη όμως απόφαση της Επιτροπής, η οποία προβλέπει ελέγχους όσον αφορά το κόστος διύλισης και καθορισμό στις εταιρείες εμπορίας συγκεκριμένου μηχανισμού εκπτώσεων. Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο των ΕΛ.ΠΕ. Ιωάννη Κωστόπουλο, παρόμοιος κοστολογικός έλεγχος δεν υπάρχει σε καμία χώρα της Ε.Ε. Οσο για την πολιτική των εκπτώσεων, ο ίδιος τόνισε ότι με την απόφασή της η Επιτροπή Ανταγωνισμού καθορίζει την εμπορική πολιτική των εταιρειών, κάτι που, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι πρωτοφανές.
Η τελευταία αυτή επισήμανση σαφώς υπονοεί ότι ο κ. Κωστόπουλος παίρνει θέση υπερ των Εταιρειών που τους επιβλήθηκαν τα πρόστιμα.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

MIPOS EISAI STA BEA STIN B BARDIA KAI EISAI SHMERA NYXTA....? THA SKASIS SAN KASZANI !!!