Αλλαγή πλεύσης 180 μοιρών είδαμε στην εφημερίδα «Έθνος» Σας παραθέτουμε δύο άρθρα της ίδιας εφημερίδας το πρώτο δημοσιευμένο στις 31/5 και το δεύτερο σήμερα.
Εγκλημα στην Ελευσίνα
Το άρθρο αυτό της Διονυσίας Λάγιου δημοσιεύτηκε στις 31/5/2008 και το βρίσκετε εδώ
Αφού διαπίστωσαν παραβάσεις της περιβαλλοντικής νομοθεσίας οι «Ράμπο» του ΥΠΕΧΩΔΕ στέλνουν την Πετρόλα στον εισαγγελέαΓια παραβάσεις της περιβαλλοντικής νομοθεσίας παραπέμπονται στον Εισαγγελέα Περιβάλλοντος τα «ΕΛΠΕ ΑΕ - Βιομηχανικές Εγκαταστάσεις Ελευσίνας» (πρώην Πετρόλα), έπειτα από εκτεταμένο έλεγχο τον οποίο διενήργησαν για πρώτη φορά στις εγκαταστάσεις της εταιρείας οι «Ειδικοί Επιθεωρητές» του ΥΠΕΧΩΔΕ.
Κατά την αυτοψία οι «ράμπο Περιβάλλοντος» διαπίστωσαν ότι στο διυλιστήριο δεν τηρούνται βασικοί περιβαλλοντικοί όροι.
Ενώ θα έπρεπε να διενεργούνται μετρήσεις τουλάχιστον μια φορά ανά τετράμηνο, δεν έχει ολοκληρώσει ως όφειλε μέχρι τις 19-7-2007 το πρώτο στάδιο του προγράμματος παρακολούθησης και καταγραφής των αερίων εκπομπών και κατά συνέπεια δεν έχει υποβάλει στην αρμόδια υπηρεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ «Τεχνική Εκθεση» με τα αποτελέσματα εφαρμογής του.
Ακόμη, τα κανάλια εισόδου των ελαιοδιαχωριστών δεν είναι καλυμμένα με σκέπαστρα, δεν υπάρχουν οι προβλεπόμενες άδειες για τις χρήσεις γεωτρήσεων και δεν πραγματοποιούνται οι προβλεπόμενες μετρήσεις της θερμοκρασίας των επεξεργασμένων υγρών αποβλήτων και της θερμοκρασίας του ελεύθερου νερού χλωρίου των νερών ψύξης που αποβάλλονται.
Ουδεμία παρέμβαση
Μείγμα βενζίνης και ντίζελ χρωματίζει το διαρκές έγκλημα που συντελείται από το 2004 στον Κόλπο της Ελευσίνας στη θέση Βλύχα, καθώς η μεγάλη διαρροή πετρελαιοειδών από τα διυλιστήρια της Πετρόλα (νυν ΕΛΠΕ ΒΕΕ) στη θάλασσα, μπροστά στο εργοστάσιο της Εταιρείας Αμυντικών Συστημάτων Ελευσίνας (ΕΑΣ - πρώην ΠΥΡΚΑΛ), εξακολουθεί με αμείωτο ρυθμό.
Για τέσσερα ολόκληρα χρόνια κανένας κρατικός ελεγκτικός μηχανισμός δεν έχει παρέμβει αποτελεσματικά, παρά το γεγονός ότι τόσο οι εργαζόμενοι στην ΕΑΣ όσο και η Επιτροπή Αγώνα Κατά των Επεκτάσεων των ΕΛΠΕ και των Μονάδων Ηλεκτροπαραγωγής της Χαλυβουργικής έχουν καταγγείλει επανειλημμένως στους αρμόδιους φορείς την αδιάκοπη ρύπανση του υδροφόρου ορίζοντα και του θαλάσσιου περιβάλλοντος.
Από τον Μάιο του 2004 τα πετρελαιοειδή διέρχονται από το υπέδαφος της αποθήκης πρώτης ύλης πυρομαχικών Νο 74 της ΕΑΣ και εκρέουν στη θάλασσα, γεγονός το οποίο έχει καταγγείλει το Σωματείο Εργαζομένων της εταιρείας στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας στον πρωθυπουργό, στους υπουργούς ΠΕΧΩΔΕ και Ανάπτυξης, στον πρόεδρο της ΕΑΣ, στη Νομαρχία Δυτικής Αττικής και στους δημάρχους Ελευσίνας, Ασπροπύργου, Μάνδρας και Μαγούλας, προειδοποιώντας για ενδεχόμενο ατύχημα.
«Τόνοι πετρελαιοειδών διαρρέουν από το 2004 μπροστά στις εγκαταστάσεις της ΕΑΣ» επισημαίνει ο γραμματέας του Σωματείου Εργαζομένων Ευάγγελος Λίγγος: «Δεκάδες γεωτρήσεις έχουν τοποθετηθεί μέσα στις εγκαταστάσεις της εταιρείας και αντλούν καθημερινά τόνους πετρελαιοειδών που διέρχονται από το υπέδαφος αποθήκης πυρομαχικών».
Για το ζήτημα της διαρροής των πετρελαιοειδών από το διυλιστήριο, το 2004 τα ΕΛΠΕ ΒΕΕ ανακοίνωσαν ότι το πρόβλημα προήλθε από παλιότερες διαρροές του αγωγού λευκών προϊόντων (βενζίνη κ.ά.) Πάχης - Ασπρόπυργου, κυριότητας των βιομηχανικών εγκαταστάσεων Ασπροπύργου των ΕΛΠΕ που διέρχεται από τις εγκαταστάσεις της Ελευσίνας.
Σήμερα, τέσσερα χρόνια μετά, τα ΕΛΠΕ με δελτίο Τύπου προς τα τοπικά Μέσα ανέφεραν σχετικά με τη διαρροή πετρελαιοειδών μεταξύ άλλων ότι: «ουδεμία εκροή ελαιώδους φάσης υφίσταται πλέον στη θάλασσα, έμπροσθεν της ακτογραμμής της ΠΥΡΚΑΛ, παραμένει μόνο ελαφρύς ιριδισμός και ο οποίος με τα τελευταία μέτρα θα εκλείψει».
Ωστόσο η ευρεία ρύπανση των υπόγειων υδάτων του Θριασίου Πεδίου από υδρογονάνθρακες, βαρέα μέταλλα και αιθέρα ΜΤΒΕ έχει τεκμηριωθεί από έρευνες του Πανεπιστημίου Αθηνών (2002-2007) και του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (2002).
Αντιδρούν κάτοικοι και φορείς
«Εκρηκτική» η επέκταση του διυλιστηρίου
Η Πετρόλα προωθεί σχέδιο γιγάντωσης και εδαφικής επέκτασης του διυλιστηρίου στην έκταση της πρώην υαλουργίας Owens, συνολικού εμβαδού 160 στρεμμάτων. «Η Νομαρχία Δ. Αττικής θα προασπιστεί την υγεία των πολιτών της Δυτικής Αθήνας και το επιβαρημένο περιβάλλον του Θριασίου» τονίζει ο νομάρχης Αριστείδης Αρκουδάρης: «Στην περίπτωση που θα εγκριθεί η επέκταση του διυλιστηρίου θα προσφύγουμε κατά της χωροθέτησης στη Δικαιοσύνη».
Σήμερα μόλις 17 στρέμματα από την έκταση της Owens είναι η ζώνη ασφαλείας μεταξύ Πετρόλα - ΠΥΡΚΑΛ. Ωστόσο το Σωματείο Εργαζομένων στην ΕΑΣ ζητεί από την κυβέρνηση όχι μόνο τη μη έγκριση της επέκτασης του διυλιστηρίου, αλλά επιπρόσθετα όλη η έκταση της Owens να κηρυχθεί ζώνη ασφαλείας.
«Η χωροθέτηση νέων μονάδων στην έκταση της Owens εκθέτει σε μεγαλύτερο κίνδυνο την ασφάλεια των εγκαταστάσεών της ΕΑΣ και αυξάνει δραστικά τους κινδύνους εκδήλωσης ατυχήματος μεγάλης έκτασης» εξηγεί ο κ. Λίγγος:
«Αν υλοποιηθεί η επέκταση, θα δημιουργηθεί μείζον πρόβλημα στη λειτουργία της ΕΑΣ, διότι δίχως ζώνη ασφαλείας η ΕΑΣ δεν θα μπορεί να αποθηκεύει για το 24ωρο που ορίζει ο νόμος τα πυρομαχικά στις αποθήκες της. Η συρρίκνωση των δραστηριοτήτων της θα σημάνει και το κλείσιμό της».Σήμερα η κοινοτική οδηγία SEVESO ΙΙ στο άρθρο 12 ορίζει ότι τα κράτη μέλη πρέπει να μεριμνούν ώστε οι στόχοι της πρόληψης μεγάλων ατυχημάτων και του περιορισμού των συνεπειών τους να λαμβάνονται υπόψη στις πολιτικές χρήσης γης ή και στις άλλες σχετικές πολιτικές.
Ενώ θα έπρεπε να διενεργούνται μετρήσεις τουλάχιστον μια φορά ανά τετράμηνο, δεν έχει ολοκληρώσει ως όφειλε μέχρι τις 19-7-2007 το πρώτο στάδιο του προγράμματος παρακολούθησης και καταγραφής των αερίων εκπομπών και κατά συνέπεια δεν έχει υποβάλει στην αρμόδια υπηρεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ «Τεχνική Εκθεση» με τα αποτελέσματα εφαρμογής του.
Ακόμη, τα κανάλια εισόδου των ελαιοδιαχωριστών δεν είναι καλυμμένα με σκέπαστρα, δεν υπάρχουν οι προβλεπόμενες άδειες για τις χρήσεις γεωτρήσεων και δεν πραγματοποιούνται οι προβλεπόμενες μετρήσεις της θερμοκρασίας των επεξεργασμένων υγρών αποβλήτων και της θερμοκρασίας του ελεύθερου νερού χλωρίου των νερών ψύξης που αποβάλλονται.
Ουδεμία παρέμβαση
Μείγμα βενζίνης και ντίζελ χρωματίζει το διαρκές έγκλημα που συντελείται από το 2004 στον Κόλπο της Ελευσίνας στη θέση Βλύχα, καθώς η μεγάλη διαρροή πετρελαιοειδών από τα διυλιστήρια της Πετρόλα (νυν ΕΛΠΕ ΒΕΕ) στη θάλασσα, μπροστά στο εργοστάσιο της Εταιρείας Αμυντικών Συστημάτων Ελευσίνας (ΕΑΣ - πρώην ΠΥΡΚΑΛ), εξακολουθεί με αμείωτο ρυθμό.
Για τέσσερα ολόκληρα χρόνια κανένας κρατικός ελεγκτικός μηχανισμός δεν έχει παρέμβει αποτελεσματικά, παρά το γεγονός ότι τόσο οι εργαζόμενοι στην ΕΑΣ όσο και η Επιτροπή Αγώνα Κατά των Επεκτάσεων των ΕΛΠΕ και των Μονάδων Ηλεκτροπαραγωγής της Χαλυβουργικής έχουν καταγγείλει επανειλημμένως στους αρμόδιους φορείς την αδιάκοπη ρύπανση του υδροφόρου ορίζοντα και του θαλάσσιου περιβάλλοντος.
Από τον Μάιο του 2004 τα πετρελαιοειδή διέρχονται από το υπέδαφος της αποθήκης πρώτης ύλης πυρομαχικών Νο 74 της ΕΑΣ και εκρέουν στη θάλασσα, γεγονός το οποίο έχει καταγγείλει το Σωματείο Εργαζομένων της εταιρείας στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας στον πρωθυπουργό, στους υπουργούς ΠΕΧΩΔΕ και Ανάπτυξης, στον πρόεδρο της ΕΑΣ, στη Νομαρχία Δυτικής Αττικής και στους δημάρχους Ελευσίνας, Ασπροπύργου, Μάνδρας και Μαγούλας, προειδοποιώντας για ενδεχόμενο ατύχημα.
«Τόνοι πετρελαιοειδών διαρρέουν από το 2004 μπροστά στις εγκαταστάσεις της ΕΑΣ» επισημαίνει ο γραμματέας του Σωματείου Εργαζομένων Ευάγγελος Λίγγος: «Δεκάδες γεωτρήσεις έχουν τοποθετηθεί μέσα στις εγκαταστάσεις της εταιρείας και αντλούν καθημερινά τόνους πετρελαιοειδών που διέρχονται από το υπέδαφος αποθήκης πυρομαχικών».
Για το ζήτημα της διαρροής των πετρελαιοειδών από το διυλιστήριο, το 2004 τα ΕΛΠΕ ΒΕΕ ανακοίνωσαν ότι το πρόβλημα προήλθε από παλιότερες διαρροές του αγωγού λευκών προϊόντων (βενζίνη κ.ά.) Πάχης - Ασπρόπυργου, κυριότητας των βιομηχανικών εγκαταστάσεων Ασπροπύργου των ΕΛΠΕ που διέρχεται από τις εγκαταστάσεις της Ελευσίνας.
Σήμερα, τέσσερα χρόνια μετά, τα ΕΛΠΕ με δελτίο Τύπου προς τα τοπικά Μέσα ανέφεραν σχετικά με τη διαρροή πετρελαιοειδών μεταξύ άλλων ότι: «ουδεμία εκροή ελαιώδους φάσης υφίσταται πλέον στη θάλασσα, έμπροσθεν της ακτογραμμής της ΠΥΡΚΑΛ, παραμένει μόνο ελαφρύς ιριδισμός και ο οποίος με τα τελευταία μέτρα θα εκλείψει».
Ωστόσο η ευρεία ρύπανση των υπόγειων υδάτων του Θριασίου Πεδίου από υδρογονάνθρακες, βαρέα μέταλλα και αιθέρα ΜΤΒΕ έχει τεκμηριωθεί από έρευνες του Πανεπιστημίου Αθηνών (2002-2007) και του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (2002).
Αντιδρούν κάτοικοι και φορείς
«Εκρηκτική» η επέκταση του διυλιστηρίου
Η Πετρόλα προωθεί σχέδιο γιγάντωσης και εδαφικής επέκτασης του διυλιστηρίου στην έκταση της πρώην υαλουργίας Owens, συνολικού εμβαδού 160 στρεμμάτων. «Η Νομαρχία Δ. Αττικής θα προασπιστεί την υγεία των πολιτών της Δυτικής Αθήνας και το επιβαρημένο περιβάλλον του Θριασίου» τονίζει ο νομάρχης Αριστείδης Αρκουδάρης: «Στην περίπτωση που θα εγκριθεί η επέκταση του διυλιστηρίου θα προσφύγουμε κατά της χωροθέτησης στη Δικαιοσύνη».
Σήμερα μόλις 17 στρέμματα από την έκταση της Owens είναι η ζώνη ασφαλείας μεταξύ Πετρόλα - ΠΥΡΚΑΛ. Ωστόσο το Σωματείο Εργαζομένων στην ΕΑΣ ζητεί από την κυβέρνηση όχι μόνο τη μη έγκριση της επέκτασης του διυλιστηρίου, αλλά επιπρόσθετα όλη η έκταση της Owens να κηρυχθεί ζώνη ασφαλείας.
«Η χωροθέτηση νέων μονάδων στην έκταση της Owens εκθέτει σε μεγαλύτερο κίνδυνο την ασφάλεια των εγκαταστάσεών της ΕΑΣ και αυξάνει δραστικά τους κινδύνους εκδήλωσης ατυχήματος μεγάλης έκτασης» εξηγεί ο κ. Λίγγος:
«Αν υλοποιηθεί η επέκταση, θα δημιουργηθεί μείζον πρόβλημα στη λειτουργία της ΕΑΣ, διότι δίχως ζώνη ασφαλείας η ΕΑΣ δεν θα μπορεί να αποθηκεύει για το 24ωρο που ορίζει ο νόμος τα πυρομαχικά στις αποθήκες της. Η συρρίκνωση των δραστηριοτήτων της θα σημάνει και το κλείσιμό της».Σήμερα η κοινοτική οδηγία SEVESO ΙΙ στο άρθρο 12 ορίζει ότι τα κράτη μέλη πρέπει να μεριμνούν ώστε οι στόχοι της πρόληψης μεγάλων ατυχημάτων και του περιορισμού των συνεπειών τους να λαμβάνονται υπόψη στις πολιτικές χρήσης γης ή και στις άλλες σχετικές πολιτικές.
Ακολουθεί το σημερινό άρθρο που μπορείτε να το βρείτε εδώ.
Μέτρα διασφάλισης του περιβάλλοντος
Διαβεβαιώσεις για τη λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων ασφάλειας των κατοίκων των περιοχών της Δυτ. Αττικής, αλλά και της προστασίας του περιβάλλοντος, δίνει η εταιρεία Ελληνικά Πετρέλαια σχετικά με τη σχεδιαζόμενη επένδυσή της στις εγκαταστάσεις της Ελευσίνας (πρώην Πετρόλα), αλλά και στις εγκαταστάσεις του Ασπροπύργου.
Αναφορικά με τις εγκαταστάσεις στον Ασπρόπυργο και τις διαπιστώσεις των επιθεωρητών περιβάλλοντος η ΕΛ.ΠΕ. κάνει γνωστό πως διαπιστώθηκαν τελικά πέντε αποκλίσεις. Θα πρέπει, ωστόσο, να σημειωθεί ότι οι αποκλίσεις αυτές δεν αφορούν τις ουσιαστικές περιβαλλοντικές επιδόσεις του διυλιστηρίου, αλλά περισσότερο τυπικά και διαδικαστικά θέματα. Μάλιστα, μέχρι να εκδοθεί η εισήγηση για την επιβολή των σχετικών προστίμων, η ΕΛ.ΠΕ. είχε ήδη δρομολογήσει την τακτοποίησή τους.
Σχετικά με τη ρύπανση του υδροφόρου ορίζοντα της περιοχής της βιομηχανίας ΠΥΡΚΑΛ από διαρροές πετρελαιοειδών, η ΕΛ.ΠΕ. τονίζει ότι έχει καταθέσει συγκεκριμένο σχέδιο απορρύπανσης, το οποίο εγκρίθηκε από το ΥΠΕΧΩΔΕ και όλους τους άλλους αρμόδιους φορείς.
Τέσσερις γεωτρήσεις
Το σχέδιο προέβλεπε τη διάνοιξη τεσσάρων μετώπων γεωτρήσεων, σε περιοχές εντός του διυλιστηρίου Ελευσίνας, στο βόρειο τμήμα του οικοπέδου της ΠΥΡΚΑΛ, καθώς και στην ακτογραμμή της ΠΥΡΚΑΛ. Μέχρι πριν από περίπου έναν χρόνο, η ΠΥΡΚΑΛ δεν είχε δώσει άδεια για τη διάνοιξη του τέταρτου μετώπου γεωτρήσεων στην ακτογραμμή της. Τελικά η άδεια δόθηκε πριν από έξι μήνες, οι γεωτρήσεις έγιναν κανονικά και σήμερα το σχέδιο απορρύπανσης βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης. Θα πρέπει μάλιστα να σημειωθεί ότι για όλη την πορεία του έργου, που κόστισε στην ΕΛ.ΠΕ. περισσότερα από 2 εκατ. ευρώ, ενημερώνονταν τακτικά, με αναφορές και αυτοψίες, οι αρμόδιες αρχές (Λιμεναρχείο, Νομαρχία Δυτικής Αττικής, Δήμος Ελευσίνας, ΥΠΕΧΩΔΕ).
Είναι η σχεδιαζόμενη επένδυση αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού του διυλιστηρίου της Ελευσίνας.
Το έργο αφορά την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών για την κατάργηση της ιδιοκατανάλωσης μαζούτ και την παραγωγή προϊόντων με μηδενική περιεκτικότητα σε θείο, όπως προβλέπεται από τις νέες προδιαγραφές της Ε.Ε.
Σύμφωνα μάλιστα με την Περιβαλλοντική Μελέτη, που δημοσιεύθηκε πριν από μερικούς μήνες, το έργο αυτό θα επιφέρει μείωση των τοπικών ρύπων έως και 85%. Συγκεκριμένα, οι εκπομπές SO2 κατά 70,2%, σωματιδίων κατά 84,2%, ΝΟχ κατά 11,6% και υγρών αποβλήτων κατά 24%.
Αναφορικά με τις εγκαταστάσεις στον Ασπρόπυργο και τις διαπιστώσεις των επιθεωρητών περιβάλλοντος η ΕΛ.ΠΕ. κάνει γνωστό πως διαπιστώθηκαν τελικά πέντε αποκλίσεις. Θα πρέπει, ωστόσο, να σημειωθεί ότι οι αποκλίσεις αυτές δεν αφορούν τις ουσιαστικές περιβαλλοντικές επιδόσεις του διυλιστηρίου, αλλά περισσότερο τυπικά και διαδικαστικά θέματα. Μάλιστα, μέχρι να εκδοθεί η εισήγηση για την επιβολή των σχετικών προστίμων, η ΕΛ.ΠΕ. είχε ήδη δρομολογήσει την τακτοποίησή τους.
Σχετικά με τη ρύπανση του υδροφόρου ορίζοντα της περιοχής της βιομηχανίας ΠΥΡΚΑΛ από διαρροές πετρελαιοειδών, η ΕΛ.ΠΕ. τονίζει ότι έχει καταθέσει συγκεκριμένο σχέδιο απορρύπανσης, το οποίο εγκρίθηκε από το ΥΠΕΧΩΔΕ και όλους τους άλλους αρμόδιους φορείς.
Τέσσερις γεωτρήσεις
Το σχέδιο προέβλεπε τη διάνοιξη τεσσάρων μετώπων γεωτρήσεων, σε περιοχές εντός του διυλιστηρίου Ελευσίνας, στο βόρειο τμήμα του οικοπέδου της ΠΥΡΚΑΛ, καθώς και στην ακτογραμμή της ΠΥΡΚΑΛ. Μέχρι πριν από περίπου έναν χρόνο, η ΠΥΡΚΑΛ δεν είχε δώσει άδεια για τη διάνοιξη του τέταρτου μετώπου γεωτρήσεων στην ακτογραμμή της. Τελικά η άδεια δόθηκε πριν από έξι μήνες, οι γεωτρήσεις έγιναν κανονικά και σήμερα το σχέδιο απορρύπανσης βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης. Θα πρέπει μάλιστα να σημειωθεί ότι για όλη την πορεία του έργου, που κόστισε στην ΕΛ.ΠΕ. περισσότερα από 2 εκατ. ευρώ, ενημερώνονταν τακτικά, με αναφορές και αυτοψίες, οι αρμόδιες αρχές (Λιμεναρχείο, Νομαρχία Δυτικής Αττικής, Δήμος Ελευσίνας, ΥΠΕΧΩΔΕ).
Είναι η σχεδιαζόμενη επένδυση αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού του διυλιστηρίου της Ελευσίνας.
Το έργο αφορά την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών για την κατάργηση της ιδιοκατανάλωσης μαζούτ και την παραγωγή προϊόντων με μηδενική περιεκτικότητα σε θείο, όπως προβλέπεται από τις νέες προδιαγραφές της Ε.Ε.
Σύμφωνα μάλιστα με την Περιβαλλοντική Μελέτη, που δημοσιεύθηκε πριν από μερικούς μήνες, το έργο αυτό θα επιφέρει μείωση των τοπικών ρύπων έως και 85%. Συγκεκριμένα, οι εκπομπές SO2 κατά 70,2%, σωματιδίων κατά 84,2%, ΝΟχ κατά 11,6% και υγρών αποβλήτων κατά 24%.
ΣΧΟΛΙΟ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΩΝ: Το σημερινό άρθρο είναι ανυπόγραφο αλλά από το τρόπο γραφής φαίνεται πως ο συντάκτης είναι διαφορετικός και πιθανότατα κάποιος καλός συνάδελφος. Φυσικά εμείς ουδόλως ενδιαφερόμαστε για την αξιοπιστία της εφημερίδας όταν μέσα σε 72 ώρες το άσπρο γίνεται μαύρο απλά απλώς ως υποψιασμένοι εργαζόμενοι μυριζόμαστε άνωθεν παρέμβαση για την οποία θα πρέπει να δαπανήθηκε «λάδι» ικανό να τηγανίσει την αξιοπιστία της εφημερίδας.
Τέλος να τονίσουμε ότι η εικόνα είναι άσχετη με το θέμα και κάθε άλλο παρά υπερθεματίζει τα αναγραφόμενα.
1 σχόλιο:
ΠΑΣΚΕ ΕΛΠΕ
05/06/08
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ Ή ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Πολλές φορές ο τρόπος που βάζει κάποιος τα ερωτήματα ή τα διλήμματα, οδηγεί και στην ανάλογη απάντηση. Το θέμα όμως είναι να απαντάς στα πραγματικά διλήμματα της ζωής και όχι να δημιουργείς ψεύτικα (διλήμματα).
Στο ψευτοδίλημμα λοιπόν ανάπτυξη ή περιβάλλον μία είναι η απάντηση. Ανάπτυξη με πλήρη διασφάλιση της προστασίας του περιβάλλοντος. Δεν μπορείς να ισχυρίζεσαι ότι για να έχουμε περιβάλλον δεν θα έχουμε ανάπτυξη.
Εμείς, οι εργαζόμενοι στα ΕΛΠΕ, δεκαετίες τώρα στηρίξαμε και στηρίζουμε την συνεχή ανάπτυξη των διυλιστηρίων και τις επενδύσεις που διασφαλίζουν την προστασία του περιβάλλοντος.
Πάντα φροντίζαμε και επιθυμούμε να έχουμε ανοιχτούς δίαυλους επικοινωνίας με την τοπική κοινωνία. Ποτέ δεν ήμασταν απέναντι. Είμαστε από την ίδια πλευρά. Δεν «ποινικοποιήσαμε ποτέ κανέναν». Είμαστε γείτονες ζούμε μαζί.
Η νέα επένδυση εκσυγχρονισμού του διυλιστηρίου στις ΒΕΕ σημαίνει αυστηρότερη προστασία του περιβάλλοντος, σημαίνει αναβάθμιση της ποιότητας ζωής, των εργαζομένων, των πολιτών, σημαίνει καλύτερη εκπαίδευση και καλύτερη εξειδίκευση του εργατικού δυναμικού.
Σημαίνει επίσης διασφάλιση της βιωσιμότητας των ΕΛΠΕ.
Σημαίνει σύγχρονη πολιτική ενέργειας, απόλυτα συνδυασμένη με την πολιτική προστασίας του περιβάλλοντος.
Εμείς σε αυτή την κατεύθυνση είμαστε. Ασφάλεια για τους εργαζόμενους, ασφάλεια για την περιοχή.
Εμείς πιστεύουμε στο ρόλο των δημοσίων επιχειρήσεων στον τομέα της ενέργειας. Για μας, η εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος αποτελεί στοιχείο της οικονομικής εξέλιξης. Θεωρούμε ότι θα πρέπει να δοθούν καθαρές απαντήσεις σε όσους έχουν επιφυλάξεις για τη μελλοντική επένδυση, αλλά με τρόπο συγκεκριμένο, να δοθούν απαντήσεις στους φόβους ότι πρόκειται περί επέκτασης. Εμείς δεν συμφωνούμε στην επέκταση , για παράδειγμα. Θέλουμε να παραμείνει εντός των ορίων που έχει η ΕΛΠΕ και μπορεί να εκσυγχρονιστεί σε αυτά τα όρια.
Η κοινωνία μας, η ελληνική και η ευρωπαϊκή κοινωνία, έχει ολοένα και περισσότερες απαιτήσεις. Αυτές τις απαιτήσεις οφείλουμε να τις σεβαστούμε. Και θα τις σεβαστούμε όταν κάνουμε τις αναγκαίες επενδύσεις στα διυλιστήριά μας, όταν παίρνουμε τα μέτρα μας χρησιμοποιώντας νέες τεχνολογίες και προστατεύοντας το περιβάλλον.
Ανάπτυξη και περιβάλλον είναι δύο έννοιες, δύο ζητήματα που πρέπει να πηγαίνουν μαζί.
ΠΑΣΚΕ ΕΛΠΕ
Δημοσίευση σχολίου