Πέμπτη 8 Μαΐου 2008

Απάντηση Επιτροπής Αγώνα στα ΕΛΠΕ

Από την επιτροπή αγώνα λάβαμε την παρακάτω απάντηση στο Δελτίο Τύπου των ΕΛΠΕ.


ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ
ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΕΠΕΚΤΑΣΕΩΝ ΤΩΝ ΕΛΠΕ (πρώην ΠΕΤΡΟΛΑ) &
ΤΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΗΛΕΚΤΡΟΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΤΗΣ ΧΑΛΥΒΟΥΡΓΙΚΗΣ
Επικοινωνία : τηλ : 210-5537308-9 -10. fax: 5537220. Κιν. 6977180196 -6944306700
Email: epitropiagona@gmail.com

ΠΕΤΡΟΛΑ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΕΛΠΕ ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΟΥ !
Οφειλόμενη απάντηση στα ΕΛΠΕ.
Εμφανώς θορυβημένη και πανικόβλητη η Διοίκηση της ΠΕΤΡΟΛΑ από την ευρεία δημοσιότητα που έχει λάβει τις τελευταίες μέρες το σοβαρότατο περιστατικό εκροής πετρελαιοειδών στην Βλύχα (έμπροσθεν της ΠΥΡΚΑΛ) από τις εγκαταστάσεις της, καθώς και την σχετική καταγγελία της ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΑΓΩΝΑ (28/4/2008), επιχείρησε ανεπιτυχώς να διασκεδάσει τις εντυπώσεις και από την θέση του κατηγορούμενου να βρεθεί στην θέση του κατήγορου !
Το σχετικό Δελτίο Τύπου των ΕΛΠΕ απεστάλη μόνο στα τοπικά ΜΜΕ και δεν αναρτήθηκε στην επίσημη ιστοσελίδα τους …
Με εισαγγελική νοοτροπία κατηγορεί την ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ για «διακίνηση ανακριβειών και ψευδών στοιχείων», αποδίδει το περιστατικό σε διαρροή στο υπέδαφος «συγκεκριμένου αγωγού», επιρρίπτει ευθύνες στην Διοίκηση της ΠΥΡΚΑΛ ότι δήθεν καθυστέρησε (!) να της δώσει άδεια για την διάνοιξη των 14 νέων γεωτρήσεων, μετονομάζει «ιριδισμό» τα πετρελαιοειδή που εκρέουν, βαφτίζει «απομάκρυνση ρυπασμένων χωμάτων» το μπάζωμα θαλάσσιας έκτασης στο σημείο εκροής , αποκαλεί «λάξευση μυτερών βράχων» τη βάναυση επέμβαση στην ακτογραμμή και τη διάνοιξη χωματόδρομου πάνω σ’ αυτή, εξαγγέλλει νέο «σχέδιο ανάπλασης της ακτογραμμής», μεταθέτει στους …επόμενους 10 μήνες «την οριστική εξυγίανση του υδροφόρου ορίζοντα και την εξάλειψη των οσμών» και τέλος αμφισβητεί το ενδιαφέρον της ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΑΓΩΝΑ για το περιβάλλον αφού η τελευταία δε δέχεται τα νέα σχέδια γιγάντωσης και εδαφικής επέκτασης του διυλιστηρίου τα οποία θα μας …«καθαρίσουν» και απορρυπάνουν ! Καλόπιστοι πολίτες για την διοίκηση των ΕΛΠΕ είναι οι καλά πληροφορημένοι από τα ΕΛΠΕ πολίτες !
Αδιάψευστοι μάρτυρες των ισχυρισμών της ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΑΓΩΝΑ είναι η καθημερινή πραγματικότητα, έτσι όπως αποτυπώνεται για 4 συνεχή χρόνια στο φωτογραφικό φακό και λίαν πρόσφατα στις τηλεοπτικές κάμερες και οι συνθήκες έντονης δυσοσμίας από την ακτή που βιώνουν καθημερινά οι εργαζόμενοι της ΠΥΡΚΑΛ .
Το αντιεπιστημονικό σενάριο - ότι η διαρροή δε συμβαίνει στο διυλιστήριο αλλά σε διερχόμενο αγωγό- κατασκευάστηκε 4 χρόνια πριν, το 2004, αυτόματα με την εκδήλωση της εκροής, όταν εμφανίστηκε ο πρώτος «ιριδισμός», το μείγμα βενζίνης και ντήζελ που ανέβλυζε στην Βλύχα, για να απενοχοποιήσει την «ύποπτη εγκατάσταση ΕΛΠΕ ΒΕΕ (πρώην ΠΕΤΡΟΛΑ ) » σύμφωνα με τα σήματα του Λιμεναρχείου.
Είναι πρωτοφανές στα παγκόσμια χρονικά 2 διυλιστήρια του ιδίου Ομίλου, με εύσχημο ομολογουμένως τρόπο, να επιρρίπτουν το ένα στο άλλο την ευθύνη για την διαρροή ! Η επίσημη θέση της ΠΕΤΡΟΛΑ εκφράστηκε 13 μέρες μετά το περιστατικό :
« Σύμφωνα με όλα τα ευρήματα το πρόβλημα προήλθε από παλαιότερες διαρροές του αγωγού λευκών προϊόντων ΠΑΧΗΣ – ΑΣΠΡΟΠΥΡΓΟΥ, κυριότητας των ΒΕΑ (Ασπρόπυργος) που διέρχεται από τον χώρο των ΒΕΕ (Ελευσίνα) » (Ι. Δεμιρτζάκης, έγγραφο προς Νομαρχία με α.π 84/2.6.04) και μάλιστα «πρόκειται για διαρροή με ηλικία που φτάνει το μέγιστο 2 έτη»!
Την ίδια ημέρα με έγγραφό τους (α.π Λιμεναρχείου 4420/2.6.04) προς το Λιμεναρχείο, τα ΕΛΠΕ Ασπροπύργου ενημερώνουν :« Από τους ελέγχους δε διαπιστώθηκαν διαρροές. Κατόπιν τούτου οι αγωγοί τέθηκαν σε κανονική λειτουργία και ελέγχονται συνεχώς»! 29 μέρες μετά, με έγγραφό τους καταπέλτη προς το ΥΠΕΧΩΔΕ (α.π 7518/31.8.2004), τα ΕΛΠΕ αντικρούουν όλους τους ισχυρισμούς της ΠΕΤΡΟΛΑ. Τους ίδιους ισχυρισμούς επαναλαμβάνει και ο πρώην Δ/νων Σύμβουλος των ΕΛΠΕ κ. Μωραΐτης στο απολογητικό του Υπόμνημα στις 9/3/2005 . Σε πλήρη σύγχυση βρέθηκε και η αρμόδια υπηρεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ . Στο έγγραφο με α.π 132441/ 17.6.2004 η Δ/νση ΕΑΡΘ διαπίστωνε μεταξύ άλλων « … δεν εντοπίστηκε η πηγή εκροής των πετρελαιοειδών ουσιών…. Δεν έχουν δηλωθεί παρόμοια περιστατικά (διαρροής από αγωγό) τα τελευταία 10 έτη για την συγκεκριμένη περιοχή. … Η προκαταρκτική έρευνα των ΕΛΠΕ δεν συμπεραίνει αν πρόκειται για διαρροή που συνεχίζεται ή για ποσότητα πετρελαιοειδών ουσιών που διέρρευσε στο υπέδαφος στο παρελθόν… » Ποιος λοιπόν διακινεί ψευδή και ανακριβή στοιχεία;
Η ΠΕΤΡΟΛΑ ισχυρίζεται ότι από το 2000 έχει θέσει σε εφαρμογή «εκτεταμένο πρόγραμμα ελέγχου του υπεδάφους». Πώς λοιπόν δεν εντοπίστηκε η διαρροή του διερχόμενου από τις εγκαταστάσεις της αγωγού κατά την διετία 2002 -2004 (παλαιά διαρροή); Συμπέρασμα: ή το πρόγραμμα δεν είναι τόσο «εκτεταμένο» και αξιόπιστο ή δεν προέρχεται η διαρροή από τον αγωγό !
Επί 4 ολόκληρα χρόνια όλες οι εκτιμήσεις της ΠΕΤΡΟΛΑ για το χρονικό διάστημα εξάλειψης του φαινομένου, αλλά και της απορρύπανσης του εδάφους και του υδροφόρου ορίζοντα έχουν αστοχήσει. Ας μην απεκδύεται των ευθυνών της και ας μην επιρρίπτει της ευθύνες στο θύμα , δηλ. την Διοίκηση της ΠΥΡΚΑΛ. Αντίθετα, 14 νέες γεωτρήσεις προστέθηκαν πρόσφατα και αντλούν καθημερινά ρυπασμένα με πετρελαιοειδή νερά, ενώ η εξάλειψη του φαινομένου μετατίθεται στους επόμενους 10 μήνες !
Αντί να επιλεγεί η μέθοδος του καθαρισμού του βυθού επελέγη το μπάζωμα της θάλασσας και η βάναυση επέμβαση στην ακτή στο σημείο εκροής !
Είναι γνωστό σε όλους – εργαζόμενους και στελέχη - ότι το διυλιστήριο αντιμετωπίζει σοβαρότατα προβλήματα διαρροών τα οποία συγκαλύπτονται επιμελώς . Προβλήματα διαρροών από το υπέδαφος εμφανίστηκαν και στην προβλήτα της LAMDA το 2005 και από το 2003 μεταξύ των προβλητών 1 και 2 . Μόλις το 2001 σταμάτησε η απόρριψη στην κορυφή του λόφου της Βλύχας της εξαντλημένης καυστικής σόδας !
Υπενθυμίζεται επίσης, ότι ερευνητική προμελέτη του ΕΜΠ που εκπονήθηκε έγκαιρα κατά το έτος 2001 εντόπισε σοβαρές γεωχημικές ανωμαλίες στο περιβάλλοντα χώρο του διυλιστηρίου και ατμούς υδρογονανθράκων σε βάθος ενός μόλις μέτρου και μάλιστα σε σημαντική απόσταση από το διυλιστήριο !
Επιπλέον, στα πλαίσια πρόσφατης έρευνας του Πανεπιστημίου Αθηνών για τα υπόγεια νερά του Ανατολικού Θριάσιου, η οποία παρουσιάστηκε στο Νομαρχιακό κατάστημα το 2006, εντοπίστηκε στα ΕΛΠΕ Ελευσίνας μια κηλίδα Μέθυλο – Τεταρτοταγούς – Βουτυλαιθέρα (ΜΤΒΕ), ενώ οι συγκεντρώσεις του Βενζολίου βρέθηκαν άνω των ορίων της Ε.Ε !
Επαναλαμβάνουμε : οι ισχυρισμοί και τα σενάρια που εξυφάνθηκαν από την εταιρία ότι δήθεν η διαρροή δεν προέρχεται από το διυλιστήριο αλλά από «πιθανή διαρροή» του διερχόμενου αγωγού Πάχης – Ασπροπύργου - και μάλιστα 2 χρόνια πριν την εκδήλωση της ρύπανσης - είναι αντιεπιστημονικοί, αβάσιμοι, αναπόδεικτοι, στερούνται σοβαρότητας, διαψεύδονται από την πραγματικότητα και επαληθεύουν την αναξιοπιστία της εταιρίας .
Οι βλάβες στο υπέδαφος και στον υδροφόρο ορίζοντα είναι τεκμηριωμένες, ενώ η δυσοσμία από το διυλιστήριο συνεχίζει να πλήττει σε καθημερινή βάση την Μάνδρα , τον οικισμό των Εργατικών Κατοικιών, την Μαγούλα και την Ελευσίνα. Ο κίνδυνος επανάληψης ενός Μεγάλης Έκτασης Ατυχήματος αποτελεί πραγματική ασύμμετρη απειλή.
Η Διοίκηση των ΕΛΠΕ, αντί να ορέγεται κολοσσιαία επενδυτικά σχέδια γιγάντωσης και εδαφικής επέκτασης του διυλιστηρίου της ΠΕΤΡΟΛΑ εγγύτερα στις εγκαταστάσεις της ΠΥΡΚΑΛ, οφείλει να λάβει κάθε μέτρο για τον περιορισμό της ρύπανσης στο έδαφος, το υπέδαφος, την θάλασσα και τον αέρα .
Τα αρμόδια κρατικά όργανα ( ΥΠΕΧΩΔΕ – ΕΑΡΘ και Επιθεωρητές Περιβάλλοντος ) οφείλουν να πραγματοποιήσουν εξονυχιστικούς ελέγχους στο διυλιστήριο και να επιβάλλουν τα πλέον αυστηρά μέτρα και περιορισμούς.
Η Κυβέρνηση οφείλει επιτέλους να αναλάβει τις ευθύνες της και να προχωρήσει έστω και καθυστερημένα στην επιβολή κυρώσεων και στην λήψη όλων των ενδεδειγμένων μέτρων .

Η ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ

Όλα τα έγγραφα που αναφέρονται στο παραπάνω κείμενο υπάρχουν εδώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: