Από την "Ελευθεροτυπία" αναδημοσιεύουμε άλλο άρθρο του Μ. Καϊταντζίδη:
Στα πολλά πρατήρια, το υψηλό μεταφορικό κόστος και τη διατήρηση μεγάλων αποθεμάτων ασφαλείας, εκ μέρους των διυλιστηρίων, απέδωσε ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛ.ΠΕ., Γιάννης Κωστόπουλος, τις σχετικά υψηλές τιμές καυσίμων στην Ελλάδα.
Μιλώντας στη γενική συνέλευση των μετόχων, είπε ότι δεν μπορεί να συγκρίνονται τα ΕΛ.ΠΕ. με ομοειδείς ευρωπαϊκές εταιρείες, καθώς ο εφοδιασμός τους σε αργό γίνεται αποκλειστικά από τη θάλασσα, σε αντίθεση με τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια που τροφοδοτούνται μέσω αγωγών. Επίσης, αναφέρθηκε στον μεγάλο αριθμό πρατηρίων, με αποτέλεσμα να διακινούνται μικροί όγκοι ανά πρατήριο και να διαμορφώνονται υψηλά περιθώρια κέρδους. Και τέλος, στην υποχρέωση των ΕΛ.ΠΕ. να διατηρούν αποθέματα ασφαλείας 90 ημερών, που απασχολούν κεφάλαια 2,7 δισ. ευρώ. Ετσι, όπως είπε, με μέση τιμή αμόλυβδης 1,11 ευρώ, η συμμετοχή του διυλιστηρίου δεν υπερβαίνει τα 2 λεπτά.
Αναφορικά με τις τιμές του αργού, ο πρόεδρος των ΕΛ.ΠΕ., Τίμος Χριστοδούλου, είπε ότι κανείς δεν μπορεί να κάνει αξιόπιστη πρόβλεψη. Σοβαροί αναλυτές μιλούν για εκτόξευση της τιμής στα 200 δολάρια και άλλοι, εξίσου σοβαροί, για πτώση στα 40 ευρώ. Και κατέληξε: «Οποιος λέει ότι ξέρει τι θα γίνει με το πετρέλαιο λέει σαχλαμάρες».
Στη γενική συνέλευση παρουσιάστηκαν οι στρατηγικές προτεραιότητες του ομίλου, στις οποίες περιλαμβάνεται η επένδυση στο διυλιστήριο Ελευσίνας, ύψους 1,1 δισ. ευρώ, η ενδυνάμωση της θέσης του ομίλου στην ηλεκτροπαραγωγή σε συνεργασία με την ιταλική Edison, η βελτίωση της απόδοσης των επενδεδυμένων κεφαλαίων και η ανάπτυξη των δραστηριοτήτων στην έρευνα πετρελαίου.
Σύμφωνα με τον κ. Κωστόπουλο, πριν από το τέλος Ιουνίου, θα έχει δημιουργηθεί το μικτό σχήμα (50-50) με την ιταλική Edison για την ηλεκτροπαραγωγή, με προοπτική μονάδες 1.500-2000 μεγαβάτ τα επόμενα χρόνια.
Ακόμη, ανακοινώθηκε ότι γίνεται διαπραγμάτευση με την κυβέρνηση για την επιστροφή στο Δημόσιο των δικαιωμάτων επί ερευνητέων περιοχών. Αυτά ενσωματώθηκαν στα ΕΛ.ΠΕ. το 1998 κατά τη δημιουργία της εταιρείας και με νόμο επιστράφηκαν στο Δημόσιο πριν από λίγους μήνες.
Τέλος, το συμπληρωματικό μέρισμα 0,35 ευρώ θα αρχίσει να διανέμεται από τις 27 Μαΐου και θα αποκοπεί στις 19 Μαΐου.
Μιλώντας στη γενική συνέλευση των μετόχων, είπε ότι δεν μπορεί να συγκρίνονται τα ΕΛ.ΠΕ. με ομοειδείς ευρωπαϊκές εταιρείες, καθώς ο εφοδιασμός τους σε αργό γίνεται αποκλειστικά από τη θάλασσα, σε αντίθεση με τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια που τροφοδοτούνται μέσω αγωγών. Επίσης, αναφέρθηκε στον μεγάλο αριθμό πρατηρίων, με αποτέλεσμα να διακινούνται μικροί όγκοι ανά πρατήριο και να διαμορφώνονται υψηλά περιθώρια κέρδους. Και τέλος, στην υποχρέωση των ΕΛ.ΠΕ. να διατηρούν αποθέματα ασφαλείας 90 ημερών, που απασχολούν κεφάλαια 2,7 δισ. ευρώ. Ετσι, όπως είπε, με μέση τιμή αμόλυβδης 1,11 ευρώ, η συμμετοχή του διυλιστηρίου δεν υπερβαίνει τα 2 λεπτά.
Αναφορικά με τις τιμές του αργού, ο πρόεδρος των ΕΛ.ΠΕ., Τίμος Χριστοδούλου, είπε ότι κανείς δεν μπορεί να κάνει αξιόπιστη πρόβλεψη. Σοβαροί αναλυτές μιλούν για εκτόξευση της τιμής στα 200 δολάρια και άλλοι, εξίσου σοβαροί, για πτώση στα 40 ευρώ. Και κατέληξε: «Οποιος λέει ότι ξέρει τι θα γίνει με το πετρέλαιο λέει σαχλαμάρες».
Στη γενική συνέλευση παρουσιάστηκαν οι στρατηγικές προτεραιότητες του ομίλου, στις οποίες περιλαμβάνεται η επένδυση στο διυλιστήριο Ελευσίνας, ύψους 1,1 δισ. ευρώ, η ενδυνάμωση της θέσης του ομίλου στην ηλεκτροπαραγωγή σε συνεργασία με την ιταλική Edison, η βελτίωση της απόδοσης των επενδεδυμένων κεφαλαίων και η ανάπτυξη των δραστηριοτήτων στην έρευνα πετρελαίου.
Σύμφωνα με τον κ. Κωστόπουλο, πριν από το τέλος Ιουνίου, θα έχει δημιουργηθεί το μικτό σχήμα (50-50) με την ιταλική Edison για την ηλεκτροπαραγωγή, με προοπτική μονάδες 1.500-2000 μεγαβάτ τα επόμενα χρόνια.
Ακόμη, ανακοινώθηκε ότι γίνεται διαπραγμάτευση με την κυβέρνηση για την επιστροφή στο Δημόσιο των δικαιωμάτων επί ερευνητέων περιοχών. Αυτά ενσωματώθηκαν στα ΕΛ.ΠΕ. το 1998 κατά τη δημιουργία της εταιρείας και με νόμο επιστράφηκαν στο Δημόσιο πριν από λίγους μήνες.
Τέλος, το συμπληρωματικό μέρισμα 0,35 ευρώ θα αρχίσει να διανέμεται από τις 27 Μαΐου και θα αποκοπεί στις 19 Μαΐου.
2 σχόλια:
Ρε παιδιά μου θυμίζει τις διακαιολογίες του Ολυμπιακού τα "πέτρινα χρόνια" και της ΑΕΚ σήμερα του στυλ...
... ηταν το χορτάρι πράσινο
... είχε ρίξει βροχή
... δεν μας έδωσε πέναλτυ
Εδώ με πολλά πρατήρια η βενζίνη είναι ακριβή.Σκέψου να μείνουν και λίγα θα μας γαμ..... Για χαζούς ψάχνουν; Γιατί στα πρατήρια του ομίλου δεν είναι ποιό φτηνή ώστε να υπάρχει σημείο αναφοράς να κρατάει την αισχροκέρδια; Βρού ρε θεομπαίχτες, μόνο εσείς είσαστε ξύπνιοι; Τυχεράκιδες είσαστε μόνο.
Δημοσίευση σχολίου