Από την εφημερίδα "Τα Νέα" στις 12/5/2008 αναδημοσιεύουμε:
ΘΕΜΑ ΗΜΕΡΩΝ είναι η εκκίνηση των εργασιών αναβάθμισης του διυλιστηρίου των ΕΛ.ΠΕ. στην Ελευσίνα, με στόχο να μεγιστοποιηθεί η παραγωγή ντίζελ και να μειωθούν οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις για την περιοχή.
Πρόκειται για επενδυτικό πρόγραμμα συνολικού ύψους 1 δισ. ευρώ, που θα επιτρέψει στο διυλιστήριο να παράγει προϊόντα με ουσιαστικά μηδενική συγκέντρωση θείου, όπως ορίζουν οι νέες αυστηρές προδιαγραφές καυσίμων που επιβάλλουν οι οδηγίες της Ε.Ε. Ταυτόχρονα, σύμφωνα με τις μελέτες, θα επιτευχθεί μείωση των τοπικών αερίων εκπομπών και υγρών αποβλήτων, αλλά και μείωση της εξάρτησης από τις εισαγωγές πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης. Συγκεκριμένα, η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για την αναβάθμιση προβλέπει ότι θα μειωθούν κατά 70,2% οι εκπομπές διοξειδίου του θείου, κατά 84,2% τα σωματίδια και κατά 11,6% τα οξείδια του αζώτου. Επιπλέον θα μειωθούν 24% οι ποσότητες των επεξεργασμένων υγρών αποβλήτων. Επισημαίνεται ότι οι συνολικές εκπομπές CΟ2 δεν θα αλλάξουν, καθώς η παραγωγική δυναμικότητα του διυλιστηρίου θα παραμείνει στα ίδια επίπεδα. Με την αναβάθμιση δεν θα αυξηθεί η ικανότητα του διυλιστηρίου (100.000 βαρέλια την ημέρα), αλλά 2.200.000 τόνοι μαζούτ υψηλού θείου θα μετατραπούν σε 1.320.000 τόνους ντίζελ μηδενικού θείου, 450.000 τόνους νάφθα μηδενικού θείου, κατάλληλης για πετροχημικά ή παραγωγή βενζινών, και 250 ΜW θερμικής ενέργειας υπό τη μορφή καθαρού αερίου χαμηλής θερμογόνου δύναμης για καύση στους φούρνους αντί για μαζούτ.
Τα νέα καύσιμα που θα παράγονται θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν στους κινητήρες αυτοκινήτων νέας γενιάς με μείωση των εκπομπών CΟ2 κατά 35% τουλάχιστον. Λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τους κινητήρες των αυτοκινήτων σημαίνει, σύμφωνα με τα στελέχη των ΕΛ.ΠΕ., ότι από τα 186 γραμμάρια CΟ2 ανά χιλιόμετρο σήμερα θα πέσουν στα 120.
Σημειωτέον ότι το διυλιστήριο της Ελευσίνας ανήκει στον πιο απλό τύπο διυλιστηρίου και έτσι παράγει καύσιμα όπως μαζούτ, νάφθα, καύσιμο αεροπορίας και ντίζελ με προδιαγραφές που στο προσεχές μέλλον θα εγκαταλειφθούν στην Ευρώπη.
Πρόκειται για επενδυτικό πρόγραμμα συνολικού ύψους 1 δισ. ευρώ, που θα επιτρέψει στο διυλιστήριο να παράγει προϊόντα με ουσιαστικά μηδενική συγκέντρωση θείου, όπως ορίζουν οι νέες αυστηρές προδιαγραφές καυσίμων που επιβάλλουν οι οδηγίες της Ε.Ε. Ταυτόχρονα, σύμφωνα με τις μελέτες, θα επιτευχθεί μείωση των τοπικών αερίων εκπομπών και υγρών αποβλήτων, αλλά και μείωση της εξάρτησης από τις εισαγωγές πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης. Συγκεκριμένα, η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για την αναβάθμιση προβλέπει ότι θα μειωθούν κατά 70,2% οι εκπομπές διοξειδίου του θείου, κατά 84,2% τα σωματίδια και κατά 11,6% τα οξείδια του αζώτου. Επιπλέον θα μειωθούν 24% οι ποσότητες των επεξεργασμένων υγρών αποβλήτων. Επισημαίνεται ότι οι συνολικές εκπομπές CΟ2 δεν θα αλλάξουν, καθώς η παραγωγική δυναμικότητα του διυλιστηρίου θα παραμείνει στα ίδια επίπεδα. Με την αναβάθμιση δεν θα αυξηθεί η ικανότητα του διυλιστηρίου (100.000 βαρέλια την ημέρα), αλλά 2.200.000 τόνοι μαζούτ υψηλού θείου θα μετατραπούν σε 1.320.000 τόνους ντίζελ μηδενικού θείου, 450.000 τόνους νάφθα μηδενικού θείου, κατάλληλης για πετροχημικά ή παραγωγή βενζινών, και 250 ΜW θερμικής ενέργειας υπό τη μορφή καθαρού αερίου χαμηλής θερμογόνου δύναμης για καύση στους φούρνους αντί για μαζούτ.
Τα νέα καύσιμα που θα παράγονται θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν στους κινητήρες αυτοκινήτων νέας γενιάς με μείωση των εκπομπών CΟ2 κατά 35% τουλάχιστον. Λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τους κινητήρες των αυτοκινήτων σημαίνει, σύμφωνα με τα στελέχη των ΕΛ.ΠΕ., ότι από τα 186 γραμμάρια CΟ2 ανά χιλιόμετρο σήμερα θα πέσουν στα 120.
Σημειωτέον ότι το διυλιστήριο της Ελευσίνας ανήκει στον πιο απλό τύπο διυλιστηρίου και έτσι παράγει καύσιμα όπως μαζούτ, νάφθα, καύσιμο αεροπορίας και ντίζελ με προδιαγραφές που στο προσεχές μέλλον θα εγκαταλειφθούν στην Ευρώπη.
3 σχόλια:
Γράφετε ότι τα ΕΛΠΕ ισχυρίζονται ότι:
Επισημαίνεται ότι οι συνολικές εκπομπές CΟ2 δεν θα αλλάξουν, καθώς η παραγωγική δυναμικότητα του διυλιστηρίου θα παραμείνει στα ίδια επίπεδα. Με την αναβάθμιση δεν θα αυξηθεί η ικανότητα του διυλιστηρίου (100.000 βαρέλια την ημέρα), αλλά 2.200.000 τόνοι μαζούτ υψηλού θείου θα μετατραπούν σε ...
θα μου εξηγήσετε πως αυτοί οι 2,200,000 τόνοι θα μετατραπούν σε οτιδήποτε άλλο;
Δεν θα γίνει με κάποια θέρμανση όπου θα καταναλωθεί ένα καύσιμο όπου σύμφωνα με αυτά που έμαθα στο Γυμνάσιο θα παραχθεί CO2 και νερό;
Μάλιστα στο βιβλίο του γιού μου Γ' Γυμνασίου λέει ότι το παραγόμενο CO2 είναι ανάλογο του αριθμού ατόμων άνθρακα δηλαδή αν κάψεις ένα μόριο με 20 άτομα άνθρακα (εικοσάνιο) θα παραχθούν 20 moles CO2 αν τώρα αυτό το εικοσάνιο = μαζούτ το μετατρέψεις σε 2 μόρια δεκανίου = ντήζελ πάλι 20 moles CO2 θα παραχθούν. Δεν ξέρω αν κάνω λάθος ας με σχολιάσει ένας που ξέρει κάτι παραπάνω αν κάνω λάθος
Χημεία και τέρατα φίλε καρφί.
Παιδιά ας μην μπλέκουμε τα πράγματα. Η παραγωγή καυσίμου είτε αυτό είναι μαζούτ είτε ντήζελ δεν σχετίζεται με τις εκπομπές CO2 του διυλιστηρίου. Αυτά θα καούν προς CO2 φυσικά, αλλά όχι απ' το διυλιστήριο. Παρ' όλα αυτά πουθενά στην μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων που έχει κατατεθεί δεν λέει ότι θα μειωθούν οι εκπομπές CO2. Αυτές θα αυξηθούν και γι αυτό έχει ζητηθεί και άδεια για να καλύψει αυτή τη διαφορά. Αυτά που θα μειωθούν σε μεγάλο ή μικρότερο βαθμό είναι το Διοξείδιο του Θείου, Τα αζωτοξείδια και τα εισπνεύσιμα σωματίδια PM10. Αυτά για να μην μπλέκουμε τα πράγματα.
Δημοσίευση σχολίου