Το "Βήμα" δημοσιεύει στις 15 Μαίου 2008 το παρακάτω άρθρο του Α. Χριστοδουλάκη:
Τα ανταλλάγματα της απαλλοτρίωσης συζητούν τα δύο μέρη.
Τα ανταλλάγματα της απαλλοτρίωσης συζητούν τα δύο μέρη.
Βασική προτεραιότητα των Ελληνικών Πετρελαίων εξακολουθεί να είναι το πρόγραμμα αναβάθμισης του διυλιστηρίου της Ελευσίνας.
Το πρόγραμμα αναβάθμισης του διυλιστηρίου της Ελευσίνας εξακολουθεί να είναι η βασική προτεραιότητα των Ελληνικών Πετρελαίων, όπως τονίστηκε χθες κατά τη διάρκεια της γενικής συνέλευσης του ομίλου.
Την ίδια στιγμή τα ΕΛΛΠΕ βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις με το ελληνικό Δημόσιο για τις προϋποθέσεις κάτω από τις οποίες θα περάσει στη δικαιοδοσία του υπουργείου Ανάπτυξης η έρευνα υδρογονανθράκων (δηλαδή πετρελαίου και φυσικού αερίου) στην Ελλάδα. Οπως είναι γνωστό, το περασμένο καλοκαίρι με νόμο το ελληνικό Δημόσιο πήρε κάτω από τη «σκέπη» του την αρμοδιότητα αυτή που ως τότε είχαν τα ΕΛΛΠΕ. Η κίνηση έγινε διότι πλέον τα ΕΛΛΠΕ δεν ήταν αμιγώς κρατικά και είχαν στο μετοχικό τους κεφάλαιο και στη διοίκηση συμμετοχή ιδιωτών. Ετσι, 24 άδειες έρευνας υδρογονανθράκων επανήλθαν στο κράτος. Τα ΕΛΛΠΕ διά του προέδρου τους ξεκίνησαν διαπραγματεύσεις με το Δημόσιο για τα ανταλλάγματα αυτής της «απαλλοτρίωσης», οι οποίες συνεχίζονται ακόμη. Εν τω μεταξύ όμως το Δημόσιο δεν έχει καταλήξει σε ποιον φορέα θα εντάξει την έρευνα. Αρχικά πέρυσι το καλοκαίρι είχαν γίνει σκέψεις να περάσει η αρμοδιότητα στη Γενική Γραμματεία Ερευνας και Τεχνολογίας, μέσω ενός Ιδρύματος Ερευνας Υδρογονανθράκων που ποτέ δεν ιδρύθηκε τελικά. Κατόπιν ζήτησε το ΙΓΜΕ να αναλάβει τη σχετική αρμοδιότητα και φάνηκε προς στιγμήν ότι η παλαιά ηγεσία του Ανάπτυξης καταλήγει εκεί.
Από το φθινόπωρο, όμως, επικράτησαν άλλες σκέψεις και η επιλογή θα γίνει μεταξύ Ανώνυμης Εταιρείας που θα ανασυστήσει την παλιά ΔΕΠΕΚΥ (η οποία ανήκε στη ΔΕΠ, πρόδρομο των ΕΛΛΠΕ) ή ενός αυτόνομου κρατικού οργανισμού που θα υπάγεται απευθείας στον υπουργό Ανάπτυξης. Ως τότε, πάντως, οι διαπραγματεύσεις θα συνεχίζονται, όπως επανέλαβε χθες ο πρόεδρος των ΕΛΛΠΕ κ. Τ. Χριστοδούλου.
Εξάλλου, επενδύσεις της τάξεως των 2,5 δισ. ευρώ, εκ των οποίων το 1,1 δισ. ευρώ θα χρησιμοποιηθεί για την αναβάθμιση του διυλιστηρίου της Ελευσίνας, θα πραγματοποιήσουν τα ΕΛΛΠΕ στα επόμενα χρόνια, όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου κ. Γ.Κωστόπουλος. Οι στρατηγικές προτεραιότητες του ομίλου είναι η αναβάθμιση των διυλιστηρίων, η βελτίωση της απόδοσης της λειτουργίας της εταιρείας, η διατήρηση της πρώτης θέσης για την ΕΚΟ στον τομέα της, η αύξηση του μεριδίου των διεθνών δραστηριοτήτων, η ενίσχυση της παρουσίας στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς και η ανάπτυξη στην αγορά φυσικού αερίου μέσω της. Για την αγορά ηλεκτρισμού προανήγγειλε ότι το μνημόνιο συνεργασίας των ΕΛΛΠΕ με την ιταλική Εdison θα υπογραφεί μάλλον τον Ιούνιο. Ο όμιλος επιθυμεί τη δημιουργία χαρτοφυλακίου της τάξεως των 1.500-2.000 ΜW που θα περιλαμβάνει τις μονάδες της ΕΝΘΕΣ, της Θίσβης, πιθανόν μια ανθρακική μονάδα 600 ΜW στον Αστακό, καθώς και άλλες μονάδες φυσικού αερίου στη Θεσσαλονίκη ή στη Βοιωτία.
Ο κ. Κωστόπουλος στοχεύει στην επόμενη 10ετία να φθάσουν τα κέρδη του ομίλου προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων το 1 δισ. ευρώ.
Την ίδια στιγμή τα ΕΛΛΠΕ βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις με το ελληνικό Δημόσιο για τις προϋποθέσεις κάτω από τις οποίες θα περάσει στη δικαιοδοσία του υπουργείου Ανάπτυξης η έρευνα υδρογονανθράκων (δηλαδή πετρελαίου και φυσικού αερίου) στην Ελλάδα. Οπως είναι γνωστό, το περασμένο καλοκαίρι με νόμο το ελληνικό Δημόσιο πήρε κάτω από τη «σκέπη» του την αρμοδιότητα αυτή που ως τότε είχαν τα ΕΛΛΠΕ. Η κίνηση έγινε διότι πλέον τα ΕΛΛΠΕ δεν ήταν αμιγώς κρατικά και είχαν στο μετοχικό τους κεφάλαιο και στη διοίκηση συμμετοχή ιδιωτών. Ετσι, 24 άδειες έρευνας υδρογονανθράκων επανήλθαν στο κράτος. Τα ΕΛΛΠΕ διά του προέδρου τους ξεκίνησαν διαπραγματεύσεις με το Δημόσιο για τα ανταλλάγματα αυτής της «απαλλοτρίωσης», οι οποίες συνεχίζονται ακόμη. Εν τω μεταξύ όμως το Δημόσιο δεν έχει καταλήξει σε ποιον φορέα θα εντάξει την έρευνα. Αρχικά πέρυσι το καλοκαίρι είχαν γίνει σκέψεις να περάσει η αρμοδιότητα στη Γενική Γραμματεία Ερευνας και Τεχνολογίας, μέσω ενός Ιδρύματος Ερευνας Υδρογονανθράκων που ποτέ δεν ιδρύθηκε τελικά. Κατόπιν ζήτησε το ΙΓΜΕ να αναλάβει τη σχετική αρμοδιότητα και φάνηκε προς στιγμήν ότι η παλαιά ηγεσία του Ανάπτυξης καταλήγει εκεί.
Από το φθινόπωρο, όμως, επικράτησαν άλλες σκέψεις και η επιλογή θα γίνει μεταξύ Ανώνυμης Εταιρείας που θα ανασυστήσει την παλιά ΔΕΠΕΚΥ (η οποία ανήκε στη ΔΕΠ, πρόδρομο των ΕΛΛΠΕ) ή ενός αυτόνομου κρατικού οργανισμού που θα υπάγεται απευθείας στον υπουργό Ανάπτυξης. Ως τότε, πάντως, οι διαπραγματεύσεις θα συνεχίζονται, όπως επανέλαβε χθες ο πρόεδρος των ΕΛΛΠΕ κ. Τ. Χριστοδούλου.
Εξάλλου, επενδύσεις της τάξεως των 2,5 δισ. ευρώ, εκ των οποίων το 1,1 δισ. ευρώ θα χρησιμοποιηθεί για την αναβάθμιση του διυλιστηρίου της Ελευσίνας, θα πραγματοποιήσουν τα ΕΛΛΠΕ στα επόμενα χρόνια, όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου κ. Γ.Κωστόπουλος. Οι στρατηγικές προτεραιότητες του ομίλου είναι η αναβάθμιση των διυλιστηρίων, η βελτίωση της απόδοσης της λειτουργίας της εταιρείας, η διατήρηση της πρώτης θέσης για την ΕΚΟ στον τομέα της, η αύξηση του μεριδίου των διεθνών δραστηριοτήτων, η ενίσχυση της παρουσίας στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς και η ανάπτυξη στην αγορά φυσικού αερίου μέσω της. Για την αγορά ηλεκτρισμού προανήγγειλε ότι το μνημόνιο συνεργασίας των ΕΛΛΠΕ με την ιταλική Εdison θα υπογραφεί μάλλον τον Ιούνιο. Ο όμιλος επιθυμεί τη δημιουργία χαρτοφυλακίου της τάξεως των 1.500-2.000 ΜW που θα περιλαμβάνει τις μονάδες της ΕΝΘΕΣ, της Θίσβης, πιθανόν μια ανθρακική μονάδα 600 ΜW στον Αστακό, καθώς και άλλες μονάδες φυσικού αερίου στη Θεσσαλονίκη ή στη Βοιωτία.
Ο κ. Κωστόπουλος στοχεύει στην επόμενη 10ετία να φθάσουν τα κέρδη του ομίλου προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων το 1 δισ. ευρώ.
1 σχόλιο:
Γιατί ο συγκεκριμένος δημοσιογράφος μας ονομάζει ΕΛΛΠΕ αντί για ΕΛΠΕ?
Δημοσίευση σχολίου