Από το evros αναδημοσιεύουμε :
Η Βουλγαρία εγκατέλειψε τα σχέδια πώλησης του 24,5% της συμμετοχής της στο έργο του αγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη, αν και δεν έχει ακόμη εξασφαλίσει το μερίδιο της στις ποσότητες πετρελαίου που θα μεταφέρονται με αυτόν.
Η Bulgargaz Holding, η κρατική εταιρεία αερίου στην οποία ανήκει το μισό της βουλγαρικής συμμετοχής, ανακοίνωσε ότι διεξήγαγε συνομιλίες με την αμερικανική Chevron και την κρατική εταιρεία ενέργειας του Καζακστάν KaMunaiGas, σχετικά με τον εφοδιασμό του αγωγού, χωρίς ωστόσο να είναι διατεθειμένη να προσφέρει στις δύο εταιρείες συμμετοχή στο έργο.
Η συμμετοχή της Βουλγαρίας στο έργο αποτιμάται στα 950 εκατ. δολάρια.
Η Ελλάδα συμμετέχει με ποσοστό 24,5% ενώ η Ρωσία κατέχει την πλειοψηφία με 51%. Ο αγωγός, ο οποίος θα συνδέει βουλγαρικά και ελληνικά λιμάνια στον Εύξεινο Πόντο και στο Αιγαίο, θα έχει δυνατότητα μεταφοράς 35 εκατ. τόνων ετησίως, ποσότητα ισοδύναμη με 700.000 βαρέλια ημερησίως.
Θα παρακάμπτει το συμφορημένο στενό του Βοσπόρου, το οποίο ελέγχεται από την Τουρκία και από το οποίο περνά περίπου το ένα τρίτο των ρωσικών εξαγωγών πετρελαίου.
Η Chevron ενδιαφέρεται για το έργο στο μέτρο που θα αποτελέσει προέκταση του αγωγού, ο οποίος μεταφέρει καζακικό πετρέλαιο από την Κασπία στον Εύξεινο.
Η Chevron ηγείται της CPC, της κοινοπραξίας που εκμεταλλεύεται τον αγωγό Τενγκίζ-Νοβοροσίσκ.
Οι τρεις χώρες αναμένεται να συστήσουν εταιρεία διαχείρισης έργου για τον, μήκους 280 χλμ., αγωγό μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους και να αρχίσουν την κατασκευή του το 2008.
Όμως τον περασμένο μήνα η Ρωσία πρόβαλλε νέους όρους, με τους οποίους ζητά από την Ελλάδα και τη Βουλγαρία να εξασφαλίσουν προμήθειες ανάλογες με το ποσοστό τους, ειδάλλως θα αποκλειστούν από τη διαδικασία λήψης αποφάσεων.
Από ελληνικής πλευράς στο έργο μετέχουντα ελεγχόμενα από το κράτος Ελληνικά Πετρέλαια, ο ιδιωτικός όμιλος Λάτση και η Petroleum Gas, η οποία ελέγχεται από τη ρωσική Gazprom.
Όπως έχει γίνει γνωστό, η Ελλάδα έχει ξεκινήσει διαπραγματεύσεις με το Καζακστάν για τον εφοδιασμό της με τους απαιτούμενους 17 εκατ. τόνους κατ' έτος.
Από ρωσικής πλευράς συμμετέχουν δύο κρατικές εταιρείες παραγωγής πετρελαίου, οι Rosneft και Gazpromneft, και το κρατικό μονοπώλιο αγωγών Transneft.
Με βάση το νέο διακανονισμό, οι ρωσικές εταιρείες αποκτούν λόγο σε ό,τι αφορά τη μεταφορά καζακικού πετρελαίου στις δυτικές αγορές.
Η Ρωσία και το Καζακστάν διαπραγματεύονται συμφωνία με την οποία θα διπλασιαστεί η δυναμικότητα του αγωγού της CPC, υπό τον όρο ότι οι πρόσθετες ποσότητες θα διοχετεύονται στη Μεσόγειο μέσω της νέας διαδρομής Εύξεινου-Ελλάδας και όχι μέσω του υφιστάμενου αγωγού που συνδέει το Μπακού με το Τσεϊχάν της νότιας Τουρκίας.
Η Βουλγαρία εγκατέλειψε τα σχέδια πώλησης του 24,5% της συμμετοχής της στο έργο του αγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη, αν και δεν έχει ακόμη εξασφαλίσει το μερίδιο της στις ποσότητες πετρελαίου που θα μεταφέρονται με αυτόν.
Η Bulgargaz Holding, η κρατική εταιρεία αερίου στην οποία ανήκει το μισό της βουλγαρικής συμμετοχής, ανακοίνωσε ότι διεξήγαγε συνομιλίες με την αμερικανική Chevron και την κρατική εταιρεία ενέργειας του Καζακστάν KaMunaiGas, σχετικά με τον εφοδιασμό του αγωγού, χωρίς ωστόσο να είναι διατεθειμένη να προσφέρει στις δύο εταιρείες συμμετοχή στο έργο.
Η συμμετοχή της Βουλγαρίας στο έργο αποτιμάται στα 950 εκατ. δολάρια.
Η Ελλάδα συμμετέχει με ποσοστό 24,5% ενώ η Ρωσία κατέχει την πλειοψηφία με 51%. Ο αγωγός, ο οποίος θα συνδέει βουλγαρικά και ελληνικά λιμάνια στον Εύξεινο Πόντο και στο Αιγαίο, θα έχει δυνατότητα μεταφοράς 35 εκατ. τόνων ετησίως, ποσότητα ισοδύναμη με 700.000 βαρέλια ημερησίως.
Θα παρακάμπτει το συμφορημένο στενό του Βοσπόρου, το οποίο ελέγχεται από την Τουρκία και από το οποίο περνά περίπου το ένα τρίτο των ρωσικών εξαγωγών πετρελαίου.
Η Chevron ενδιαφέρεται για το έργο στο μέτρο που θα αποτελέσει προέκταση του αγωγού, ο οποίος μεταφέρει καζακικό πετρέλαιο από την Κασπία στον Εύξεινο.
Η Chevron ηγείται της CPC, της κοινοπραξίας που εκμεταλλεύεται τον αγωγό Τενγκίζ-Νοβοροσίσκ.
Οι τρεις χώρες αναμένεται να συστήσουν εταιρεία διαχείρισης έργου για τον, μήκους 280 χλμ., αγωγό μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους και να αρχίσουν την κατασκευή του το 2008.
Όμως τον περασμένο μήνα η Ρωσία πρόβαλλε νέους όρους, με τους οποίους ζητά από την Ελλάδα και τη Βουλγαρία να εξασφαλίσουν προμήθειες ανάλογες με το ποσοστό τους, ειδάλλως θα αποκλειστούν από τη διαδικασία λήψης αποφάσεων.
Από ελληνικής πλευράς στο έργο μετέχουντα ελεγχόμενα από το κράτος Ελληνικά Πετρέλαια, ο ιδιωτικός όμιλος Λάτση και η Petroleum Gas, η οποία ελέγχεται από τη ρωσική Gazprom.
Όπως έχει γίνει γνωστό, η Ελλάδα έχει ξεκινήσει διαπραγματεύσεις με το Καζακστάν για τον εφοδιασμό της με τους απαιτούμενους 17 εκατ. τόνους κατ' έτος.
Από ρωσικής πλευράς συμμετέχουν δύο κρατικές εταιρείες παραγωγής πετρελαίου, οι Rosneft και Gazpromneft, και το κρατικό μονοπώλιο αγωγών Transneft.
Με βάση το νέο διακανονισμό, οι ρωσικές εταιρείες αποκτούν λόγο σε ό,τι αφορά τη μεταφορά καζακικού πετρελαίου στις δυτικές αγορές.
Η Ρωσία και το Καζακστάν διαπραγματεύονται συμφωνία με την οποία θα διπλασιαστεί η δυναμικότητα του αγωγού της CPC, υπό τον όρο ότι οι πρόσθετες ποσότητες θα διοχετεύονται στη Μεσόγειο μέσω της νέας διαδρομής Εύξεινου-Ελλάδας και όχι μέσω του υφιστάμενου αγωγού που συνδέει το Μπακού με το Τσεϊχάν της νότιας Τουρκίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου