Από την Ημερησία αναδημοσιεύουμε:
Καθυστερήσεις, αναβολές και τροποποιήσεις στα επενδυτικά σχέδια των πετρελαϊκών εταιρειών για αναβάθμιση των διυλιστηρίων ντίζελ προανήγγειλε ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΠΕ, Πάνος Καβουλάκος, σε ομιλία του στις Βρυξέλλες. Ο κ. Καβουλάκος δεν έκανε ιδιαίτερη αναφορά στα διυλιστήρια της Ελευσίνας, όπου τα ΕΛΠΕ προγραμματίζουν επένδυση αναβάθμισης, ύψους 1 δισ. ευρώ, ωστόσο η τοποθέτησή του προβλημάτισε τους αναλυτές για την τύχη της ελληνικής επένδυσης.
Καθυστερήσεις, αναβολές και τροποποιήσεις στα επενδυτικά σχέδια των πετρελαϊκών εταιρειών για αναβάθμιση των διυλιστηρίων ντίζελ προανήγγειλε ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΠΕ, Πάνος Καβουλάκος, σε ομιλία του στις Βρυξέλλες. Ο κ. Καβουλάκος δεν έκανε ιδιαίτερη αναφορά στα διυλιστήρια της Ελευσίνας, όπου τα ΕΛΠΕ προγραμματίζουν επένδυση αναβάθμισης, ύψους 1 δισ. ευρώ, ωστόσο η τοποθέτησή του προβλημάτισε τους αναλυτές για την τύχη της ελληνικής επένδυσης.
Εξάλλου, τον Μάρτιο η εταιρεία είχε ανακοινώσει ότι το πρότζεκτ του hydrocracker στην Ελευσίνα θα καθυστερήσει ένα χρόνο, και από το 2009 μετατέθηκε στο 2010, ενώ πριν λίγες εβδομάδες το Νομαρχιακό Συμβούλιο στην Ελευσίνα γνωμοδότησε αρνητικά για την επένδυση. Όπως δήλωσε ο κ. Καβουλάκος στις Βρυξέλλες, ο κυριότερος από τους λόγους που πολλές εταιρείες αναβάλλουν τις επενδύσεις αυτές είναι η αύξηση του κόστους: «Το μέσο κόστος των πρότζεκτ αναβάθμισης των διυλιστηρίων στην Ευρώπη εκτιμάται από τους αναλυτές σε περίπου 20.000 δολάρια/βαρέλι. Ένα ποσό σημαντικά υψηλότερο απότι πέντε χρόνια πριν» είπε. Η άνοδος του κόστους οφείλεται κυρίως στην αύξηση των τιμών των πρώτων υλών, όπως ο χάλυβας και ο χαλκός και του εξοπλισμού, όπως οι συμπιεστές. Ο κ. Καβουλάκος εκτίμησε επίσης ότι η προσφορά ντίζελ στην Ευρώπη θα παρουσιάσει στενότητα τα επόμενα χρόνια λόγω των αυστηρότερων περιβαλλοντικών προδιαγραφών. Θεωρεί δε ότι οι επενδύσεις αναβάθμισης που σχεδιάζονται σήμερα υπολείπονται της ολοένα αυξανόμενης ζήτησης για ντίζελ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου